José Montilla va dir que els gironins seran els més beneficiats pel traspàs dels Regionals. En què es concretaran aquestes millores?

En primer lloc, el fet que el control i la decisió estigui en mans de la Generalitat serà un pas endavant molt important. Dels 11 milions de passatgers anuals que transporten els Regionals, 4,8 milions són de la línia Barcelona-Portbou, per tant aquesta fa l'aportació més important als Regionals. I per exemple, si el traspàs s'hagués fet el dia 1 de setembre, durant la vaga del 29-S hi hauria hagut serveis mínims perquè així ho hauríem decretat. Traslladrem el concepte de Rodalies als Regionals, i en realitat tindrem una línia de Portbou-Barcelona de Rodalies, i el mateix passarà amb la resta de línies. Els Regionals es gestionaran com els Rodalies, de manera que hi haurà la mateixa informació, material mòbil i millores que s'han fet a Rodalies. A més, quan hi hagi l'alta velocitat i aquesta absorbeixi alguns dels fluxos ferroviaris actuals, podrem completar la xarxa de Rodalies al voltant de les quatre capitals catalanes.

Què succeirà amb els Avant, que ja operen a Tarragona i Lleida?

Els Avant [que permeten desplaçaments regionals d'alta velocitat] no han entrat en la negociació, precisament, perquè falten els de Girona, i s'haurà de fer una negociació conjunta.

Els gironins demanen més freqüències i horaris. Es treballarà en aquest sentit?

Més que al matí, hi ha un problema d'horaris de tornada, mentre que a determinades hores caldria augmentar la freqüència. Les freqüències serà difícil que s'ampliïn fins que no hi hagi el TAV, però sí que intentarem fer alguna actuació específica per ampliar els serveis de tornada a la nit.