El Patronat de Turisme Costa Brava Girona va entregar ahir els seus premis anuals, que en la seva categoria honorífica va reconèixer la tasca professional de Josep Antoni Cuadrat i el projecte empresarial desenvolupat pel Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

La revista Australian Gourmet Traveller i la cadena de televisió alemanya Deutsche Well TV van rebre els premis de comunicació turística; mentre que un treball sobre el comportament del turisme al litoral en una conjuntura de crisi econòmica va completar el palmarès guanyant la primera edició d'un guardó dedicat a la recerca turística.

Els Premis G! 2010 es van entregar al Centre Cívic i Cultural de La Sitja, de Fornells de la Selva, en un acte que va reunir més de 200 persones. Aquests guardons -que aquest any han arribat a la seva cinquena edició- es van crear amb un doble objectiu: d'una banda, reconèixer la trajectòria i la bona gestió empresarial dels professionals turístics gironins; i, de l'altra, oferir un estímul per difondre els recursos i els atractius turístics de la Costa Brava i el Pirineu de Girona a l'exterior.

Els premis del Patronat de Turisme Costa Brava Girona es divideixen en tres categories, una de les quals és l'honorífica que concedeix dos guardons: el Josep Pujol i Aulí, que ahir es va endur Josep Antoni Cuadrat per la seva tasca professional, i el Xiquet Sabater al projecte empresarial, guanyat pel Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Pel que fa a Cuadrat, el Consell d'Administració del Patronat de Turisme va decidir premiar-lo per haver impulsat l'associacionisme d'empresaris de la Costa Brava. En el cas del Parc Natural, va reconèixer la seva aposta per l'excel·lència en el turisme de qualitat i sostenible que conviu amb els espais naturals.

Ressò a Austràlia i Alemanya

El Patronat també premia la comunicació turística, tant en mitjans escrits com audiovisuals. Pel que fa als primers, el jurat va acordar distingir la revista de viatges i gastronomia australiana Australian Gourmet Traveller pel seu reportatge "The Fablet Coast", centrat en el vessant paisatgístic, gastronòmic i cultural de la Costa Brava i el seu rerepaís. Respecte als mitjans audiovisuals, s'ha reconegut la cadena Deutsche Well TV pel programa Euromaxx Reiselust dedicat a la Garrotxa, contribuint a difondre els valors i els atractius turístics de les comarques gironines d'interior. En la cinquena edició d'aquests guardons a la comunicació turística, el Patronat ha rebut 40 treballs d'onze països diferents, entre els quals hi havia reportatges de premsa escrita, articles publicats a Internet i produccions televisives.

Treball de recerca sobre Roses

Finalment, els Premis G! han estrenat aquest any un premi de recerca denominat Yvette Barbaza atorgat a un projecte que analitza el comportament del turisme al litoral en una conjuntura de crisi econòmica, que va presentar Marc Grijalvo i se centra, sobretot, en la població turística de Roses. Aquest treball de recerca explica els canvis més significatius que s'han produït a nivell del consumidor turístic i, en concret, del de turisme costaner.