El Patronat municipal de turisme de Blanes ha engegat un concurs públic per escollir un nou logotip per a la localitat perquè sigui propietat de l'Ajuntament, a diferència de l'actual, que pertany a un ciutadà de la població. El concurs permetrà, a més, incorporar les diferents activitats i nous enfocaments turístics del municipi, com són el turisme familiar o esportiu.

L'actual marca de Blanes és propietat d'un veí de la vila, de manera que quan l'Ajuntament en vol modificar algun aspecte ha de demanar permís i pagar. "El logotip és propietat d'un ciutadà i qualsevol canvi o ús que en volia fer l'Ajuntament havia de demanar permís i pagar al propietari", va explicar el regidor de turisme de la localitat, Fernando Gómez. Per això, el consistori ha decidit engegar aquest concurs i resoldre la qüestió. "El nou logo serà propietat de l'Ajuntament, així ho hem fet constar a les bases, de manera que ja no caldrà demanar permís ni pagar a ningú si es fan canvis", va destacar Gómez. De fet, així es pot llegir a les mateixes bases: "L'autor del disseny seleccionat cedirà en exclusiva a l'Ajuntament de Blanes els drets d'explotació de l'obra", es recull en l'escrit, que afirma que la cessió serà "gratuïta".

El nou concurs també servirà a l'Ajuntament per modernitzar la marca i incorporar els nous valors turístics de la vila. "Els logotips tenen una data de caducitat i aquest ja ha donat els fruits que havia de donar", va afirmar Gómez, que va recordar que l'actual marca té més de 10 anys. "Volem una nova marca que pugui incorporar els subproductes que tenim al municipi, com són el turisme familiar, el turisme esportiu, el de natura, i ara volem incorporar algunes coses de turisme cultural. Ha de ser un logotip que ho reculli tot", va afegir Gómez. L'actual representava bàsicament una estrella de mar i els focs de la localitat.

Les bases preveuen un premi de 5.000 euros per al guanyador del concurs i el termini per presentar els projectes és d'uns 40 dies.