Spanair està interessada a operar la ruta Girona-Madrid després de l'anunci de Ryanair la setmana passada de cancel·lar 18 rutes i reduir-ne les freqüències de 17 més, de les 66 que opera a l'aeroport gironí.

En declaracions a Catalunya Ràdio recollides per Europa Press, el president de l'aerolínia, Ferran Soriano, ha matisat que Spanair ja operava la ruta el 2007 i 2008, tot i que amb pèrdues, i per això s'està estudiant la forma de fer-la rendible actualment.

Ha explicat que s'estan analitzant totes les rutes a petició de la Generalitat, de l'aeroport de Girona i de les institucions gironines, però ha advertit que el model de Ryanair passa per connectar ciutats amb aeroports secundaris, fet que difereix de l'estratègia de Spanair.

"El nostre objectiu de cada dia és convertir l'aeroport de Barcelona en un aeroport de connexió però les institucions de Girona ens han demanat que considerem fer algunes rutes des de Girona i ho estem estudiant perquè som una companyia catalana amb compromís absolut amb Barcelona i Catalunya", ha reiterat.

Sobre l'actitud de Ryanair, ha opinat que es tracta d'un "joc de confusió" i ha considerat que és una mala idea que una companyia faci xantatge a un govern i específicament a la Generalitat. Alhora, ha ressaltat que l'aerolínia irlandesa no té cap compromís amb el territori, sinó que es mou per criteris de rendibilitat.

Sobre l'inici de la privatització d'AENA, ha sostingut que el fet important és que els aeroports es gestionin de manera individualitzada per poder competir i, alhora, ha destacat que, tot i que encara no se'n coneix la lletra petita, "sona bé" el fet que el gestor del Prat tingui llibertat per fixar les tarifes i que les entitats locals tinguin un paper determinant en la supervisió del procés.

En aquest sentit, Soriano ha assenyalat el dèficit de connexions intercontinentals que té Barcelona, ja que mentre que des de les instal·lacions del Prat s'operen 23 rutes intercontinentals, Paris en disposa de 65, i ha destacat que la capital catalana és la pitjor connectada de les grans ciutats europees.

Sobre les revoltes a països com Tunísia o Egipte ha explicat que han tingut un efecte positiu sobre les Canàries, on s'han dirigit els turistes del nord d'Europa, tot i que ha remarcat que aquest dilluns el barril de petroli va apujar-se als 100 dòlars i ha recordat que el 20% dels costos d'una companyia són de combustible.

Ha remarcat, una vegada més, que la Generalitat no ha donat ajudes ni subvencions a Spanair sinó que ha invertit en l'aerolínia. Ha destacat, també, que els accionistes es van comprometre a ampliar capital per 20 milions d'euros i que el Govern ha aprovat una línia de crèdit de fins a 20 milions, tot i que desconeix si se n'utilitzarà la totalitat.

Sobre la competència entre l'avió i el tren, ha sostingut que l'avió guanya en distàncies de 600 quilòmetres i que el seu pont aeri funciona millor ara que l'any passat. Ha reconegut, però, que en distàncies més curtes, com les que uneixen Barcelona amb València, el tren hi ha sortit guanyant i ha recordat que és el mitjà de transport que més inversions públiques ha rebut, "més, fins i tot, que Iberia".