Si fa uns dies va ser el manifest del Grup Impuls per Girona (GIG), ahir es va fer públic l'acord de les «institucions de les comarques gironines», que van resultar ser els membres del GIG més la Generalitat. Segurament va ser aquest factor afegit el que va fer que en aquesta ocasió el manifest no anés dirigit al Govern català, sinó únicament a Aena i a Ryanair, com si res hi hagués tingut a veure en el conflicte la mateixa Generalitat. Les "institucions" sol·liciten a Ryanair que torni a negociar l'acord d'intencions i que accepti cobrar una quantitat fixa per passatger arribat a Girona. A Aena, per la seva banda, li demanen directament una aportació econòmica en l'acord amb Ryanair, encara que no n'hagi sigut mai part, basant tal petició en els guanys que suposa anualment l'aeroport de Girona (és a dir, Ryanair) per a l'entitat gestora dels aeroports espanyols. Segons dades del Ministeri de Foment els beneficis de Girona van ser de 24, 37 milions només l'any 2010 i va ser un dels pocs aeroports espanyols que no va tenir pèrdues.

La Generalitat, la Diputació, les cambres de comerç, les patronals i els sindicats de la província de Girona, més el delegat del Govern a Girona i el director general de Transports i Mobilitat, han constituït una Mesa Estratègica per al traspàs de l'aeroport a la Generalitat, i demanaran a Ryanair que s'assegui a negociar el finançament de l'acord d'intencions d'acord amb una quantitat fixa per passatger. Ni el subdelegat de l'estat a Girona ni representants de l'aeroport formen part de la mesa.

Entre els acords als quals han arribat figura sol·licitar a Aena la seva participació en el finançament dels contractes de promoció de les comarques gironines signats amb les companyies aèries que volen des de l'aeroport de Vilobí d'Onyar.

També, es vol sol·licitar a Ryanair que reconsideri la seva «decisió unilateral» d'eliminar avions amb base a Girona, cancel·lar rutes i reduir freqüències, així com que negociï el finançament de l'Acord d'Intencions signat amb l'anterior Govern català el mes de desembre passat, una vegada hagi estat aprovat el pressupost de la Generalitat per al 2011 i d'acord amb un criteri d'una quantitat fixa per passatger arribat a Girona.

Les institucions gironines així mateix han acordat continuar la recerca de noves companyies aèries interessades a obrir noves rutes amb origen i destinació a l'aeroport.