El carrilet turístic de Blanes, com el de Girona, també funciona sense una llicència específica. L'empresa Carrilets Turístics de Catalunya va denunciar la situació a l'Ajuntament de Blanes i va demanar la convocatòria d'un concurs públic, però el consistori els va denegar la queixa assegurant que la utilització «d'un vehicle tipus carrilet no converteix per si el transport que fa en turístic». Així doncs, l'Ajuntament de Blanes entén que aquest servei ja està amparat per la concessió de transport urbà, i que no fa falta realizar un concurs públic.

El passat 26 de febrer el Diari de Girona es va fer ressò d'una queixa de CiU que denunciava que el carrilet turístic de Girona, concedit a Carrilets Turístics de Catalunya, porta 16 anys operant sense una llicència específica. La situació, segons denuncia l'empresa, es repeteix a Blanes, governada per un alcalde de la Federació Nacionalista. Hi ha però una diferència, va assegurar el representant de l'empresa, Marc Fuertes, «mentre a Girona es farà un concurs públic, a Blanes no».

L'any 1994 es va fer el concurs públic per concedir el transport urbà de la ciutat. Aquest concurs, el va guanyar l'empresa Pujol i Pujol, la mateixa que opera el carrilet turístic sense una llicència específica però amb l'autorització municipal.

Carrilets Turístics de Catalunya

està interessada en realitzar aquest servei, per això va enviar els anys 2008 i 2010 dues queixes a l'Ajuntment de Blanes sol·licitant la convocatòria d'un concurs públic.

En una primera missiva, Marc Fuertes preguntava al consistori blanenc quina era la situació administrativa del carrilet turístic.

En un segon escrit, després d'haver parlat amb el regidor de mobilitat i amb tècnics municipals, Fuertes, reiterava la voluntat de Carrilets Turístics de Catalunya de realitzar el servei a Blanes i la seva queixa perquè Pujol i Pujol no disposava «de cap autorització» ni havia guanyat cap concurs públic per operar el carrilet.

Fuertes va explicar, en aquesta nova queixa enviada a l'Ajuntament, que al concurs de transport públic urbà realitzat a Blanes l'any 1994 no hi figurava cap esment al transport amb usos turístics i culturals i que, per tant, fa falta un concurs públic per oferir-lo.

Per a Fuertes, «les mateixes tarifes del servei» evidencien que el carrilet de Blanes és un «servei turístic d'oci i lúdic» i no «forma part d'un servei de transport urbà per als vilatans». Però les queixes van topar amb l'Ajuntament de Blanes, que no veu la situació de la mateixa forma.

En una resposta a l'escrit de Furtes, el consistori Blanenc denega la petició de realitzar un concurs públic amparant-se en què de l'ús d'un carrilet per fer una determinada ruta no es pot deduir que aquesta tingui la missió de realitzar un transport d'oci «ja que no es dóna informació turística als viatgers». L'Ajuntament, però , es reserva el dret a convocar aquest concurs si ho «considera oportú».

Per a Fuertes, això suposa una paradoxa ja que CiU actua diferent a Blanes i a Girona i va preguntar quins interessos hi poden haver.