Olot ha augmentat l'atractiu comercial en un 6% gràcies a la millora de les comunicacions dels darrers cinc anys. La regidora de Promoció Municipal, Fina Soler (PSC), va fer públics ahir els resultats d'una auditoria comercial basada en comptar els clients foranis als establiments. Soler va precisar que el 2005 l'Institut Municipal de Promoció de la Ciutat va comptabilitzar l'atractiu comercial d'Olot en un 20%. Segons ella, entre el 2005 i el 2009 va tenir lloc el desdoblament de l'A-26 fins a Besalú i l'obertura de Bracons que han estat claus per atraure clients de les comarques veïnes a Olot. "La consulta contrasta amb les previsions negatives d'abans de l'existència de les noves infraestructures viàries.

Soler va indicar que l'augment de l'atracció també es constata en la petició de llicències per habilitar 5.000 metres quadrats de locals comercials al Barri Vell en els darrers quatre anys.

La regidora va fer públiques les dades juntament amb les intencions que s'exposen al Pla estratègic del comerç 2011-2014.

El nou pla preveu la creació d'una gran àrea comercial a cel obert al centre de la ciutat. És a dir Firal, Firalet; places Capdenmàs, les Monges, Hospital del Carme, Pia Almoina i la Muralla, i carrers Sant Rafel, Major, Sant Ferriol i els seus transversals. El centre comercial disposa d'unes zones corona destinades a separar d'una manera progressiva els comerços de les zones residencials. Les zones corona estan situades al carrer Pou del glaç, i les places Balmes i de Catalunya. També hi ha unes zones destinades al comerç de proximitat als diferents barris.