El turisme de congressos va generar un impacte econòmic de 35 milions d'euros a les comarques gironines durant el 2010. Segons recull l'estadística elaborada per la Cambra de Comerç, l'any passat es van celebrar 936 esdeveniments d'aquest tipus a la demarcació (la majoria, reunions i jornades) en els quals van prendre part més de 81.500 persones. El vicepresident de la Cambra i responsable de l'àrea de Comerç, Turisme i Serveis, Enric Dotras, va afirmar ahir durant la presentació del balanç que aquest tipus de turisme encara té camí per recórrer a la demarcació. Dotras va assegurar que no s'ha tocat sostre, i que hi ha calendari i espais per programar més activitats, sobretot en temporada baixa.

La gran majoria dels actes organitzats l'any passat -més de la meitat- van ser reunions. Però també s'observa com les comarques gironines van ser escenari de 219 jornades, 62 convencions i 29 congressos. En total, aquests esdeveniments van portar 81.651 persones. Girona Convention Bureau, l'oficina publicoprivada que depèn de la Cambra i que promociona les comarques gironines com a seu d'aquests esdeveniments, calcula que van generar un impacte econòmic de 35 milions Segons la seva directora, Cristina Bubé, Girona desperta atracció per la seva "singularitat, la diferenciació d'espais on reunir-se i les activitats paral·leles -visites, esports, natura- que s'ofereixen per complementar el congrés. Però, sobretot, perquè el territori té el valor afegit de la proximitat. O sigui, la facilitat per anar a peu a tot arreu, a diferència del que passa a les grans ciutats.

Tant ella com el vicepresident reconeixen que el turisme de congressos no ha tocat sostre. Per Enric Dotras, es podrien arribar a "multiplicar per nou" els actes previstos, i encara hi hauria espais i calendari lliures.

Entre les mancances que s'han de cobrir, Dotras considera que cal "augmentar més l'oferta d'allotjaments, serveis i sales de congressos" i també fer més accions de promoció.

Per això, aquest 2011, el Girona Convention Bureau s'ha marcat com a objectiu apropar-se al mercat francès, perquè sigui prescriptor del territori a l'hora de planificar un congrés, jornada o convenció. Per això, Girona Convention Bureau traduirà al francès la seva pàgina web.