L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor ha registrat un increment del 20% de reclamacions en relació al 2010. S'han atès 1959 persones i es van tramitar 416 reclamacions. De les mediacions efectuades 156 van quedar resoltes.

De la resta, 77 van ser arxivades sense cap acord entre els parts, 5 arxivades per no adminissió de la reclamació, 33 traslladades a altres organismes competents, 23 arxivades per desistiment, 8 per no poder localitzar l'empresa, 14 traslladades a inspecció, 8 traslladades a arbitratge a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya, i 92 restants es trobaven encara en tràmit a 31 de desembre de 2010.

Pel que fa als temes de consum que més reclamacions han generat, destaca un any més el de les telecomunicacions i telefonia tant fixa com mòbil. Una de les habituals és l'intent de cobrar una penalització per baixa anticipada sense que l'usuari hagi signat un contracte amb clàusula de permanència, sinó simplement per haver-li subministrat un aparell mòbil a un preu bonificat. La facturació de serveis no contractats és un altra de les queixes. Segons la informació facilitada, segueix havent-hi molts problemes de facturació i els derivats de les altes i baixes del servei i de les portabilitats des d'una companyia operadora cap a una altra.

El segon lloc en reclamacions l'ocupa el sector de l'energia elèctrica, tant per talls de llum com temes referents a la liberalització del mercat elèctric. Els problemes amb el subministrament de gas ocupen el tercer lloc en les queixes i el segueixen altres consultes o reclamacions relacionades amb transport aeri de passatgers, de tallers de reparació de vehicles, problemes per temes d'arrendaments urbans, entre altres.