El Ministeri de Foment ha anunciat l'expropiació forçosa de tres finques a Vilobí d'Onyar que sumen uns 6.000 metres quadrats, per desenvolupar la quarta fase del Pla Director de l'aeroport de Girona. El Pla Director, que ha de permetre l'ampliació de les instal·lacions aeroportuàries gironines, continua per tant endavant, aliè als problemes entre Generalitat i Ryanair, que han provocat ja un descens en el trànsit de passatgers i que podrien encara reduir-lo més si no se solucionen. La construcció d'una segona pista no hi està prevista, tot i que la Generalitat en va reserver fa temps el sòl per si fos necessària.

De fet, les tres fases anteriors del Pla Director ja van transformar completament la imatge de l'aeroport de Girona, no en va van ser força més importants. Per exemple, l'any 2007 les finques que es van expropiar sumaven gairebé 170.000 metres quadrats, entre els municipis de Vilobí i Aiguaviva.

El Pla Director de l'aeroport de Girona va ser redactat l'any 2001, quan per les seves instal·lacions hi passaven anualment uns pocs milers de passatgers. L'arribada de Ryanair va ser precisament la causa que va obligar els responsables del ministeri a revisar-lo, en vista que el tràfic estava creixent a un ritme inesperat i les instal·lacions quedarien obsoletes a curt termini. Es van diagnosticar les carències que presentava i des d'aleshores es van realitzar obres en la terminal i en la pista, es van construir edificis d'aparcaments, es va obrir unPunt d'Inspecció Frontererea i s'hi van milorar els accesos.