06 de abril de 2011
06.04.2011
40 Años
40 Años

Ryanair preveu créixer un 300% al Prat l'any que a Girona baixarà a la meitat

El president de l'aerolínia irlandesa anuncia importants increments «en els aeroports que treballin amb Ryanair en la reducció de costos»

06.04.2011 | 11:31
El president de Ryanair, Michael O´Leary, en la roda de premsa en què anuncia el creixement del Prat |

Qui sap si per ressaltar el contrast, una setmana després que el director de l'aeroport de Girona estimés que el trànsit hi disminuiria pràcticament a la meitat amb la pèrdua de més d'1,5 milions de viatgers pel desacord del Govern català amb Ryanair, el president d'aquesta aerolínia irlandesa assegurava ahir que el trànsit creixiria aquest any un 300% a l'aeroport de Barcelona. Cal recordar que els problemes a Girona van començar en el moment que Ryanair va decidir instal·lar-se també al Prat, ja que això va comportar les primeres retallades de vols.
Michael O'Leary, president de Ryanair, va utilitzar la roda de premsa que va celebrar ahir a Madrid per premiar els aeroports que es porten bé amb la seva companyia i remarcar el càstic a què es veuran sotmesos la resta. No ho va dir amb paraules tan clares, però s'entén perfectament: «el present exercici serà un any brillant per a aquells aeroports espanyols que treballin amb Ryanair en la reducció de costos i en l'increment de la xifra de passatgers».

Per això, va pronosticar un «increment del nombre de turistes per a Espanya» i va estimar un creixement del 300% en les seves bases de Barcelona-El Prat i un 90% a l'aeroport de Sevilla, a la vegada que a Gran Canària creixerà un 50%, de la mateixa manera que a Lanzarote i Tenerife. Girona, és clar, ni esmentar-lo.

Més de 26 milions a Espanya

Ryanair ha tancat 2010 assolint 26,5 milions de passatgers a Espanya, un increment del 38% respecte a l'exercici anterior, és a dir, suma set milions de passatgers més respecte al 2009.

Durant la presentació dels resultats, O'Leary va qualificar de «boges» les associacions de consumidors espanyoles per advertir a l'aerolínia de la irregularitat que suposa aplicar dos euros al cost del bitllet perquè Ryanair sufragui les despeses de cancel·lació de vols, retards i costos derivats de la normativa europea EU261. «Això no és una dictadura i cada companyia pot aplicar els impostos que cregui convenients, i després seran els passatgers els qui decideixin volar o no amb nosaltres», va explicar.

A més, el president de Ryanair va acusar a les associacions de no denunciar un altre tipus de mesures comeses per la resta d'aerolínies, com la fusió d'Iberia amb British Airways, unió que ha "repercutit negativament en el turisme i en l'economia espanyola ja que s'ha disminuït la competència i s'han incrementat els costos per als clients". "I això les associacions de consumidors no ho denuncien", va criticar.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook