Denuncien la nova discoteca Paladium per usurpar el nom
Els propietaris de l'antic local reclamen una indemnització per danys i perjudicis de 150.000 ?

Imatge del mític Paladium, ubicat al Mas Artigas de Platja d'Aro. / acn
platja d'aro | acn/ddg
Els propietaris de la mítica discoteca Paladium han denunciat un altre local de Platja d'Aro per usurpar el nom. En la demanda per apropiació indeguda reclamen que l'empresa Aro Exportación S.L. pagui 150.000 euros pels perjudicis que provoquen: 100.000 euros en concepte de danys i 50.000 euros més per lucrar-se usurpant una marca. A més, l'antiga empresa, Paladium SA, també reclama l'1% de la facturació i 1.200 euros per cada dia que la discoteca estigui oberta amb aquest nom. Paladium va tancar les portes l'any 2001 després d'haver estat un referent del glamour i de l'oci nocturn de la Costa Brava. La nova discoteca Paladium, que obrirà les portes el 22 d'abril, estarà situada a la discoteca Ático/Kamel.
Els propietaris de la mítica Paladium, Stanley i Michael Bouana, han demandat l'empresa Aro Exportación S.L., a qui acusen d'aprofitar-se del renom de la seva discoteca. L'empresa, propietària de la discoteca coneguda com Ático o Kamel, té prevista l'obertura demà amb el nom Paladium. Per això, els propietaris de la ja llegendària discoteca creuen que han "usurpat" la marca per atraure clients utilitzant el prestigi de Paladium.
Tot i que la marca no es trobava registrada, cosa que va aprofitar Aro Exportación SL per registrar-la, la Fecasarm creu que hi ha marge per denunciar-los perquè, a més, la nova discoteca utilitza el mateix logotip que va popularitzar la discoteca Paladium i que va ser dissenyat pel propi Stanley Bouana. A la demanda acusen l'empresa "usurpadora" de voler aprofitar-se del renom, notorietat i prestigi de la marca Paladium Platja d'Aro, i de fer-ho amb "mala fe". A banda d'exigir que no utilitzin més aquest nom aprofitant el buit que han deixat no registrant la marca i que facin enrere el registre a l'Oficina Espanyola de Patents i Marques, també reclamen als propietaris d'Ático 150.000 euros per danys i perjudicis. A més, demanen l'1% de la facturació de la discoteca i 1.200 euros per cada dia que estigui oberta amb aquest nom.
Reobertura tallada
Segons la Fecasarm, els propietaris de la mítica Paladium es plantejaven obrir una altra discoteca a la Costa Brava amb el mateix nom i havien fet festes en record del local tancat en altres discos (com el novembre de 2009 a la discoteca Caroll's). Unes expectatives que han quedat "truncades" amb la irrupció de la nova Paladium al lloc de l'Ático.
La discoteca Paladium va ser clausurada l'any 2001 per part de l'Ajuntament de Castell-Platja d'Aro. Havia estat oberta durant més de 40 anys i es va convertir en un referent del glamour i l'oci nocturn no només a la Costa Brava, sinó també a nivell mundial. Havien passat per la discoteca famosos com Anthony Quinn, Alain Delon, Brigitte Bardot, la Infanta Cristina de Borbon, John Wayne, Ava Gardner, Salvador Dalí, Jean-Paul Belmondo, Laetitia Casta, Lex Baxter, entre molts altres.
- «Joel, no jugues sol»: Les Planes es mobilitza per un nen de 12 anys amb una campanya de donants de medul·la
- Els cardiòlegs coincideixen sobre el millor fruit sec per al cor: «Els qui en prenen 30 grams al dia tenen un 30% menys de risc d’infart»
- «La IA em va dir que la capital de França era Berlín... i era una veritat»
- El 40% dels alumnes que sortiran del Bell-lloc i Les Alzines han demanat plaça en un centre públic de Girona
- El crim masclista de Figueres eleva a tres els feminicidis a Catalunya aquest 2026
- El detingut per la mort violenta de Figueres va ser condemnat dilluns a sis mesos de presó per maltractar la víctima
- Crim masclista a Figueres: un home mata la seva exparella a ganivetades en ple carrer
- Carta d'una lectora: 'Probablement, el pitjor que ha passat mai a Girona en matèria de gestió municipal