Promoure la Costa Brava com a destí turístic del mercat francès és l'objectiu de la campanya que es posarà en marxa el dia 9, amb un pressupost de 181.800 euros, al qual han contribuït, per primera vegada, els municipis de la costa, segons ha avançat a EFE el Patronat de Turisme Costa Brava.

La crisi econòmica ha portat a concentrar tot l'esforç en un país, que en aquest cas és França, i a reclamar el suport dels consistoris, amb la qual cosa el pressupost de la iniciativa ha augmentat en un 67,5 per cent respecte a la realitzada l'any passat.

El Patronat de Turisme, que sufraga un 25 per cent de la inversió, advoca així per una fusió de capital públic i privat per dur a terme la campanya, ja que aquest últim es reparteix un 25 per cent de la despesa amb els ajuntaments i el cinquanta per cent restant és una aportació de Turespaña.

Així, des de dilluns que ve i fins a principi de juny, la campanya, dirigida especialment a parelles de més de 45 anys, consistirà en la difusió de cartells amb un vespre a la platja de Calella de Palafrugell, en els que apareix la llegenda "Quel age ai-he envie d'avoir aujourd'hui?" (Quina edat vull tenir avui?).

Els anuncis apareixeran durant tot el mes de maig en mitjans de comunicació francesos, tant de premsa general com portals d'Internet, i en suports exteriors com autobusos de París, Montpellier i Tolosa de Llenguadoc, així com en el tren d'alta velocitat que enllaça la capital gala amb l'estació de Figueres.

La fusió entre capital privat i públic va començar per primera vegada amb la campanya de 2009, destinada llavors als mercats de França, Alemanya, Gran Bretanya i Benelux.

Ara, les dificultats econòmiques han portat a incorporar a aquesta iniciativa als ajuntaments de Blanes, Lloret de Mar, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d'Aro, Castell-Platja d'Aro, Calonge-Sant Antoni, Palamós, Palafrugell, Begur, Pals, Torroella de Montgrí-l'Estartit, l'Escala, Roses, Cadaqués, Port de la Selva i Llançà.