Les aerolínies de baix cost van transportar 9,15 milions de passatgers fins a l'abril, fet que suposa un 21,3% més respecte al mateix període de l'exercici anterior, enfront de les companyies tradicionals, que van traslladar a 7,5 milions de viatgers, un 9,3% més, segons dades difoses per l'Institut d'Estudis Turístics ([IET]), dependent del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç. Aquestes xifres xoquen amb les que ofereix l'aeroport de Girona on el mateix període es va tancar en negatiu, amb 412.077 passatgers, un 21,6% menys. El de Vilobí d'Onyar és l'únic aeroport que va tancar amb xifres negatives

Les companyies de baix cost van acaparar més de la meitat del trànsit aeri fins a l'abril, un 54, 6%, enfront a les tradicionals, que van atendre el 45,4% dels viatgers. Per mercats, Regne Unit i Alemanya lideren les entrades en companyies de baix cost, amb un 32,7% i un 20,3% dels passatgers que van elegir aquesta via, respectivament, amb sengles augments del 14,1 %, per al mercat britànic (2,9 milions de viatgers) i del 14,4% per a l'alemany (1,8 milions de passatgers). Per comunitats autònomes, Canàries, Catalunya i Andalusia van encapçalar el rànquing d'entrades en companyies de baix cost en els quatre primers mesos.

Les Illes Canàries lideren la llista, amb el 23,3% de les entrades i més de 2,1 milions de passatgers, després d'experimentar un augment del 35,8%. El va seguir Catalunya amb el 21,3%, 1,9 milions de viatgers, un 21,9% més, i Andalusia, amb 1,27 milions de viatgers, un 21,5% més.