L'Anna es resisteix a abandonar Banyoles. L'últim catamarà turístic romandrà de forma indefinida a l'Estany després que l'Ajuntament denegués ahir els permisos a Grues Girona per retirar la barca i transportar-la a Mallorca, la seva futura destinació. El consistori va decidir donar l'ordre d'aturar l'operatiu perquè segons van indicar, faltaven les llicències per ocupar i utilitzar la via pública. L'alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, va afirmar que era impossible treure el vaixell "si no ens fan arribar les assegurances per fer ús de la via pública".

De fet, Noguer va puntualitzar que Grues Girona els havia demanat les llicències "d'avui per avui", de manera que el consistori es va veure obligat a denegar-los els permisos tot i que les grues ja havien arribat a la capital del Pla de l'Estany. "Si ho haguessin demanat dijous o divendres no hi hagués hagut cap problema, però ens ho van demanar ahir i no hi va haver temps".

De tota manera, Noguer confia que a partir d'avui els tràmits s'hagin resolt i les màquines puguin procedir a treure la barca de l'Estany. Per la seva banda, Grues Girona va confirmar que el problema provenia "per un tema de llicències" però els seus representants encara no saben les dates exactes per emportar-se el catamarà.

Si bé l'Anna segueix tenint els dies comptats a Banyoles, aquest imprevist d'última hora ja ha deixat alguns perjudicats. És el cas del comprador de l'embarcació, Miquel Àngel Bonet. Aquest empresari mallorquí ja tenia la barca preparada quan només 20 minuts abans d'inicar-se el traspàs Grues Girona va aviar-lo que no podrien retirar el vehicle aquàtic de l'estany.

"Estic totalment bloquejat. He vingut expressament de Mallorca i hem treballat per deixar el vaixell enllestit per facilitar el trasllat. No obstant això, 2o minuts abans va i ens deneguen l'autorització, i això que a Grues Girona ja els havien autoritzat al matí".

Bonet va lamentar que el permís hagués estat denegat "només 20 minuts abans". Aquesta acció també va ser criticada a través de les xarxes socials, on es va arribar a titllar aquest fet de "penós". No obstant això, el nou propietari també va afegir que segons l'empresa de transport és necessari un estudi per conèixer l'estat de la barca i assegurar-se "que no pugui tenir olis". Per fer l'esmentat estudi el propietari va afegir que "hauria de contractar els serveis d'un enginyer naval perquè avaluï l'estat de la barca, tot i que ja està comprovat que està tot en regla".

Bonet no es va mostrar tan optimista com l'Ajuntament per valorar quan es podrà retirar el vehicle, ja que creu que l'operació "potser es pot allargar unes quantes setmanes". L'objectiu d'aquest propietari és fer trajectes turístics a un parc natural de Mallorca. Un dels al·licients per muntar aquest negoci és el fet que l'Anna és una barca totalment ecològica que funciona amb bateries elèctriques.

L'Anna es va posar en funcionament el març de 1997 i era la primera embarcació elèctrica i ecològica que hi havia a l'Estany. Un mes després es va afegir una altre barca del mateix tipus, l'Oca, que es va fer tristament cèlebre quan el 8 d'octubre del 1998 va patir un naufragi, on van morir 21 jubilats francesos. Aquest fet va marcar el futur dels trajectes en catamarà fins al punt que actualment només l'Anna romania a Banyoles (després que traslladessin l'Oca a l'aeroport de Girona".

El seu últim trajecte es va fer al juny de l'any passat i des de llavors ha deixat d'estar operativa i ancorada davant de l'hotel Mirallac de la ciutat.