El ramal de la línia de Molt Alta Tensió (MAT) de Riudarenes és un dels projectes clau per alimentar el Tren d'Alta Velocitat (TAV) al seu pas per la província. Ha estat la nou director d'Energia i Mines de la Generalitat, Josep Canòs, qui ha desencallat el projecte enviant-lo a Madrid perquè el Ministeri de Medi Ambient en faci la declaració d'impacte ambiental. De fet, és una de les primeres coses que va fer en arribar al càrrec, ara farà uns tres mesos.

El tram entre Santa Llogaia i Bescanó és un altre dels projectes claus per garantir el bon funcionament del TAV i el subministrament elèctric de la província. En aquest cas, però, és el Ministeri qui encara no ha mogut fitxa des de novembre de 2009. Aquell mes la Direcció General d'Energia i Mines va enviar un informe al Ministeri d'Indústria en què proposava modificar en més d'un 50% el projecte actual i que allunyaria la MAT dels nuclis urbans fins a un mínim de 500 metres, i 100 respecte a les cases aïllades.

El delegat de Red Eléctrica (REE), Lluís Pinós, va concretar la setmana passada que el tram entre Bescanó i Santa Llogaia es podrà començar a construir en aproximadament uns nou mesos i que el projecte s'executarà en uns 13 més. Per tant, en les previsions de l'empresa responsable del projecte i de transportar l'energia hi consta que la resolució ha de sortir en els pròxims mesos, així com el projecte executiu de l'obra.

De la mateixa manera, Pinòs va explicar que en una situació similar es troba la subestació i el ramal fins a Riudarenes. Una peça clau per alimentar el Tren d'Alta Velocitat (TAV). El tràmit del tram de la línia de 400 kV fins a Santa Llogaia ha patit ja algun retard durant aquest temps. El delegat de Catalunya de REE va anunciar a finals de juliol de 2010 que la construcció del segon tram entre Bescanó i Santa Llogaia s'alentia per la dilatació dels terminis del Govern espanyol a l'hora de resoldre un expedient. Aleshores Pinòs ja alertava que els responsables de Red Eléctrica calculen que no hi hauria resolució abans d'acabar l'any. El motiu -segons va prosseguir- és que els ministeris d'Indústria i Medi Ambient estan allargant la tramitació perquè volen que el traçat definitiu sigui el més beneficiós per a les comarques de Girona. I és que tots els responsables del projecte s'han topat amb una forta oposició al projecte des del territori. A partir de Santa Llogaia, la MAT recorrerà soterrada i en paral·lel a l'autopista AP-7 fins a la frontera amb França.