La Cambra de Comerç de Girona va exigir ahir "més presència territorial" en els Comitès de Coordinació Aeroportuària per tal que pugui "exercir la seves funcions de representant dels interessos generals de les empreses gironines".

La Cambra proposa al Govern una sèrie d'esmenes legislatives al projecte de Reial Decret pel qual es creen els Comitès de Coordinació Aeroportuària i se'n regula la seva organització, normativa que ara està en procés de discussió a la capital de l'Estat espanyol. "Aquesta actuació s'emmarca com un pas més en el compromís de defensar la gestió des del territori del nostre aeroport i com una nova actuació a afegir a l'acte reivindicatiu en defensa de l'aeroport de Girona celebrat a l'Auditori el dia 5 de juny, i que va comptar amb l'assistència de més de 400 persones i 82 entitats adherides al manifest que es va proclamar", van exposar a través d'un comunicat.

Les propostes de la Cambra s'han formulat mitjançant un escrit d'al·legacions a presentar al Govern espanyol, a través del Consell Superior de Cambres de Comerç d'Espanya.

Les reivindicacions de la cambra tenen a veure amb la falta de concreció sobre la participació de les respectives Cambres de Comerç en cadascun dels Comitès de Coordinació Aeroportuària i en les comissions dels propis comitès i també amb la clarificació i coordinació de les relacions entre els propis comitès a crear als aeroports.

Respecte al Projecte de Reial decret es demana que estableixi "expressament" que les Cambres respectives participin en cadascuna de les comissions que es creïn en el si dels Comitès de Coordinació Aeroportuària, podent intervenir en les matèries previstes en el Reial decret llei 13 / 2010, de 3 de desembre i que són inherents als interessos territorials, com per exemple la "coordinació i impuls de les polítiques aeroportuàries de l'Estat i les comunitats autònomes en les comunitats que hagin desenvolupat de manera efectiva la seva competència aeroportuària". També volen paticipar en la coordinació de la "política aeroportuària de l'Estat amb les polítiques urbanístiques, territorials i mediambientals de les comunitats autònomes" i, de la mateixa manera, "entre l'Estat i les comunitats autònomes en matèria de servituds aeronàutiques i acústiques".

La cambra també exigeix l'"accessibilitat i connectivitat de l'aeroport amb altres mitjans i vies de transport" i el "desenvolupament de rutes aèries". I, finalment, la "dificultat de funcionalitat que pot generar la manca de clarificació sobre si és necessària la coordinació amb els diferents Comitès de Rutes a nivell local i per cada un dels aeroports dins d'una mateixa comunitat autònoma". L'altra esmena que proposa la Cambra és "establir i clarificar la coordinació amb els diferents Comitès de Rutes a nivell local i provincial per cada un dels aeroports dins d'una mateixa comunitat autònoma".