"No vull que es faci un estudi que quedi arxivat en un calaix", exposa l'alcalde de les Planes d'Hostoles, Eduard Llorà (CiU). El nou alcalde fa pocs dies es va reu?nir amb el delegat del Departament d'Interior a Girona, Albert Ballesta. Li va demanar que els Mossos d'Esquadra facin una proposta de mesures reals i factibles de complir. Llorà expressa que és conscient de la dificultat que suposa l'execució de la variant de les Planes d'Hostoles. Per això demana mesures efectives amb un cost econòmic que no impedeixi dur-les a terme. "Necessitem mesures d'urgència que garanteixin la seguretat dels veïns", diu.

L'acció de l'alcalde de les Planes ha estat provocada per l'accident mortal que va tenir lloc el passat 18 de juny a la travessia de la C-63 pel poble. El sinistre va suposar la mort d'un vianant veí de les Planes i la d'un motorista veí de Sant Feliu de Pallerols. El motorista circulava a una velocitat superior a l'adequada.

La travessia de la C-63 és una recta llarga on ja hi havia hagut sinistres mortals amb anterioritat.

Per la seva banda, l'alcalde de Sant Feliu de Pallerols, Joan Casas (CiU), va declarar a Ràdio les Planes que reclamarà mesures que suposin una millora de la seguretat viària al municipi."Jo penso que el tram de la C-63 que passa per Sant Feliu també és molt perillòs", va dir.

En aquest mateix sentit, també va coincidir amb Llorà a apuntar que les variants dels dos municipis van per llarg. Per això, va exposar la possibilitat d'un nou semàfor i d'incrementar la presència de radars mòbils de control de la velocitat.

L'objectiu de Casas és aconse?guir que els vehicles circulin a 50 quilòmetres per hora a la travessia de Sant Feliu. "Que d'alguna manera es compleixi amb la normativa", va reclamar.