Els taxistes d'Olot denuncien que una empresa amb llicències arreu de la Garrotxa utilitza taxis de fora d'Olot per carregar passatgers al municipi. La problemàtica va començar fa més de tres anys quan es va formar Taxitour, que treballa a diferents punts de la comarca. La companyia compta amb quatre llicències a Olot, i amb tres més a altres poblacions. Segons els taxistes, l'empresa utilitza els taxis de fora del municipi per carregar-hi passatgers, i per això, demanen que la policia ho controli. Taxitour assegura que només treballa a Olot amb els taxis que hi tenen llicència, que representen el 35% de la flota de taxis de la població, i que en cap cas hi inicien el servei amb els altres vehicles.

L'empresa Taxitour compta amb quatre taxis amb llicència a Olot, i amb tres més a poblacions pròximes com Sant Jaume de Llierca, La Vall d'en Bas o Sant Joan les Fonts. Segons denuncien els taxistes d'Olot, aquesta empresa utilitza aquests tres taxis per carregar passatgers al municipi, fet que comporta "un gran problema" per a ells, ja que significa tenir menys feina, tal com assegura un dels afectats, Antoni Galeote. Per això, el col·lectiu demana que la policia actuiï i controli aquesta practica il·legal, i si ho fessin assegura Galeote, "els enganxarien el primer dia".

A Olot hi ha 12 taxis que hi tenen llicències, quatre dels quals pertanyen a la companyia el que representa gairebé el 35% de la flota de taxis de la població. Segons destaca un dels membres de Taxitour, Joan Alba, no tenen la necessita d'utilitzar els tres taxis restants si ja compten amb aquests quatre al municipi. "No necessitem en absolut carregar amb les llicències de fora perquè la feina que hi pugui haver a Olot la podem fer perfectament amb els taxis que hi tenim", ha reiterat.

Una llei feta a Barcelona

"La llei del taxis és molt enrevessada perquè cada taxi hauria de carregar exclusivament al seu municipi o en un on no hi hagi taxis", ha destacat Alba. En aquest sentit, assegura que el fet que les poblacions estiguin l'una al costat de l'altra, fa que els tres taxis que tenen llicència fora d'Olot voltin per tota la comarca, però ha subratllat que en cap cas inicien un servei a la població. "Com ho fem per treballar el 100% legal en una comarca de només 30 quilòmetres i que té nou municipis a tocar?", ha reflexionat Alba. I per això, ha explicat que si un passatger agafa un taxi a Sant Joan les Fonts i després vol fer una ruta per la comarca i vol visitar Olot, si aquest taxi de l'empresa l'espera al municipi per recollir-lo i seguir amb la ruta, això és legal però els taxistes del municipi no sabran que el vehicle l'estava esperant.