L'Ajuntament de Lloret de Mar (Selva) ha declarat la guerra als operadors turístics que promocionen la vila "com a destinació de la festa i l'alcohol sense límits". És per això que s'ha reunit i mantingut converses amb les principals operadors francesos i els ha advertit que "rebutja totalment la promoció de Lloret com a destinació de festa on tot s'hi val, amb imatges on es fomenta l'abús d'alcohol i incivisme". En aquest sentit, segons ha explicat en un comunicat, els ha emplaçat a retirar el logotip promocional de Lloret de Mar de les pàgines web i a garantir "un ferm control" sobre el seus clients, tant pel que fa el comportament a la via pública com en els establiments contractats.

Des d'inicis d'agost l'Ajuntament ha obert un total de 18 expedients sancionadors a empreses per incompliment de les normatives vigents com propaganda a la via pública, disco tours i incivisme. Així mateix, s'han mantingut els dispositius de seguretat ciutadana a la zona d'oci nocturn amb l'objectiu de mantenir la seguretat ciutadana, actuar contra la venda ambulant, la salut pública i la prostitució.

D'ençà dels aldarulls de la setmana passada amb els joves turistes, el consistori lloretenc ha advertit que si es produeixen incompliments de la normativa es prendran les mesures legals oportunes. A més, ha creat una comissió tècnica formada per tècnics municipals i responsables polítics de les àrees implicades amb l'objectiu de tractar els aspectes relatius a la seguretat pública, gestió de l'espai públic i model d'oci nocturn. El pla d'actuació d'aquesta comissió serà exposat als portaveus dels diferents grups municipals a fi de consensuar la seva implementació.