20 de agost de 2011
20.08.2011

Un certificat europeu premia la qualitat ambiental de Platja d'Aro

Es tracta d'un sistema de gestió i auditoria que busca un major compromís en les tasques de Medi Ambient

20.08.2011 | 02:00

L'Ajuntament de Castell-Platja d'Aro ha obtingut el certificat Eco-Management and Audit Scheme (EMAS) atorgat per la direcció general de Qualitat Ambiental del departament de Territori i Sostenibilitat. Es tracta d'un sistema voluntari de gestió i auditoria ambiental impulsat per la Unió Europea que persegueix un major compromís d'empreses públiques i privades per realitzar la seva tasca de la manera més respectuosa possible amb el medi ambient. El distintiu té una validesa de quatre anys tot i que es faran seguiments anuals d'actualització. Aquesta certificació per al municipi de Castell-Platja d'Aro s'afegeix a altres reconeixements que han premiat la gestió ambiental del consistori, com ara la Bandera Blava per a les platges.
Després de superar amb èxit l'auditoria de certificació i de verificació, l'edifici dels serveis centrals de l'Ajuntament ha obtingut el certificat EMAS. La regidoria de Serveis i Sostenibilitat de Castell-Platja d'Aro ha estat l'encarregada d'implantar-lo. Aquest permet avaluar i millorar el comportament ambiental amb la integració de criteris ambientals en la seva política i gestió. El sistema també estableix els canals necessaris per a la difusió d'informació sobre aquest comportament als treballadors i al públic en general. Això comportarà una reducció de costos en les compres del consistori, mitjançant la reducció de materials i del consum d'energia i aigua. També es realitzarà una declaració ambiental amb la informació sobre l'impacte, el comportament i la millora permanent de l'organització i la descripció dels objectius i accions portades a terme.
La seva implantació consta de diverses etapes com són l'anàlisi d'activitats, de productes i de serveis, i una política pública per a la comunicació de les prioritats i intencions ambientals de l'organització. La planificació consta de la identificació i avaluació d'aspectes i dels requisits legals amb l'establiment d'objectius i programes de gestió ambiental. Per a la implementació es tenen en compte els recursos, les funcions, la formació, la presa de consciència i la comunicació així com la preparació i la resposta davant emergències.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook