La cinquena edició del calendari de vacances escolars dels mercats emissors de turisme que edita la Cambra de Comerç de Girona, fa un salt endavant i incorpora aquest any fins a 12 nous països, sobretot de l'est d'Europa: Irlanda, Luxemburg, Portugal, Rússia, Eslovàquia, Eslovènia, Polònia, Estònia, Sèrbia, República Txeca, Xipre i Malta. La cambra considera que es tracta de països amb creixent presència turística a les comarques de Girona, i edita el calendari de vacances escolars per facilitar la feina a les empreses turístiques, especialment aquelles més especialitzades en turisme familiar. Fins ara, el calendari incloïa els calendaris escolars de països tradicionals turísticament a les comarques de Girona, com Alemanya, Suècia, Noruega, Finlàndia, Dinamarca, Països Baixos, França continental, Bèlgica, Regne Unit i Itàlia.

EL president de la Cambra de Comerç, Domènec Espadalé, es va mostrar ahir convençut que "el turisme familiar constitueix un dels motors de la nostra economia, i per això estem emprenent accions per tal de potenciar-lo". En aquest sentit, va precisar que el calendari de vacances escolars dels mercats emissors de turisme té "la voluntat d'ajudar el sector a adequar les seves ofertes a les necessitats dels seus clients potencials".

"Els establiments tenen així la possibilitat d'oferir paquets turístics per determinats períodes", va explicar, tot afegint que "l'experiència ens diu que moltes vegades les vacances es trien en funció de les vacances escolars dels més menuts de la casa". En opinió de la Cambra, el calendari permetrà respondre amb més eficàcia als fluxos de turistes i preveure els períodes en què els establiments poden acollir més clients de determinats països o regions (en alguns països el període de vacances varia segons la regió). Inclou així mateix les connexions aèries de cada regió o país amb Girona.

La Cambra de Comerç de Girona va ser fa cinc anys pionera en la realització d'aquest calendari i en oferir-lo als seus afiliats. Des d'aleshores, s'ha anat renovant cada any, atenent la demanda turística.