La companyia Transaero Airlines tornarà a connectar l'aeroport de Girona amb Moscou a partir de la primavera de l'any que ve. L'aerolínia, la segona en trànsit de passatgers a Rússia, oferirà un mínim de dos vols setmanals, però encara no s'ha concretat quins dies. La companyia russa ja va començar a operar aquest estiu des de l'aeroport de Girona fent només un vol setmanal, que si bé no era xàrter anava molt lligat a un majorista de viatges. Ara, l'acord a què s'ha arribat amb l'AGi suposarà engegar una ruta regular cap a un dels mercats emissors de turistes més atraients per a la Costa Brava. L'acord entre l'AGi i Transaero Airlines és el segon que se signa amb una aerolínia de l'est d'Europa aquest 2011. Aquest setembre, l'associació ja va rubricar un altre conveni, aquest cop amb Wizz Air, per obrir un vol entre Girona i Kíev, que ja és operatiu.

La signatura de l'acord va tenir lloc ahir a la Diputació de Girona. Per part de l'AGi, el van rubricar el president de la Diputació, Jaume Torramadé, i el delegat del Govern i president de l'AGi, Eudald Casadesús. Per part de Transaero Airlines hi va assistir el seu cap de Ground Handling, Alexander Nikonov.

L'AGi destaca que aquest acord per engegar una línia regular Girona-Moscou suposarà l'obertura d'una connexió "directa amb un dels principals punts d'atracció per al mercat turístic rus com és la Costa Brava i la seva àrea d'influència".

El Prat en lloc de Girona

D'altra banda, Ryanair va anunciar ahir que posarà en marxa vols fins a Glasgow Prestwick i East Midlands des de l'aeroport de Barcelona al març, i encetarà les rutes després que a finals d'octubre es deixessin d'operar, precisament, des de Girona. Des de la companyia asseguren que es tracta de nous vols perquè els aeroports catalans són independents i els vols que ofereixen no fan que es complementin. L'operador insisteix que no es tracta d'un canvi en els punts d'origen de les rutes i ni descarten ni preveuen la possibilitat de tornar a programar-los des de Vilobí d'Onyar. "No ens involucrem en especulacions sense sentit sobre el desenvolupament de rutes de Catalunya", van explicar.

Fonts de Ryanair van afegir que la companyia revisa "constantment la xarxa de rutes per oferir les més interessants i créixer en aquells aeroports que ofereixen els costos més baixos". I insisteixen que, malgrat que volen evitar fer "especulacions" sobre el futur de l'aeroport de Vilobí, confirmen la seva "estratègia de creixement per Barcelona, Girona i Reus".