Un accident múltiple amb fins a cinc morts al tram nord de la N-II ha fet reviure aquesta setmana la problemàtica sobre el retard en el seu desdoblament i les precàries condicions en les quals actualment es troben molts trams d'aquesta carretera que fa funcions d'autovia. Tal com avançava ahir Ràdio Girona, des del RACC també s'han sumat a aquestes crítiques. El responsable tècnic de la Fundació RACC, Lluís Puerto, va assenyalar que "especialment en els trams des de Girona a Figueres, la variant (de la capital de l'Alt Empordà) i des de Figueres cap a la frontera, la infraestructura és la d'una carretera secundària fent funcions de primària".

Puerto va afirmar que l'alt percentatge d'accidentalitat que es dóna en aquesta via és l'alt percentatge de vehicles pesants que hi circulen diàriament, que se situa entre el 20 i el 25% del total del trànsit. "Això provoca que la circulació sigui molt més lenta i que a vegades s'intentin alguns avançaments que no s'haurien de fer", va assegurar. El responsable tècnic de la Fundació RACC va explicar també que la mitjana de vehicles que passen pels tres trams del nord de la N-II és d'uns 20.000 al dia, una xifra que a l'estiu s'accentua, i va afirmar que molts d'aquests viatgers pretenen passar per aquesta carretera com si fos una autovia, i que ni les mesures restrictives que s'han intentat aplicar han funcionat. "Ni els radars que s'han col·locat han estat una eina prou forta per evitar accidents", assegurava.

En aquest sentit, Puerto va fer esment al fet que aquests tres trams són dels que acumulen més accidents greus o mortals a l'any, arribant a una mitjana de 16. Tot i això, no és la zona que n'acumula més. Segons dades del RACC, el tram amb la mitjana d'accidents més alta és el que va de Malgrat fins a Caldes (uns 22 quilòmetres), on la via passa a ser desdoblada, amb 8,5 a l'any (els 16 de la zona nord són la suma de tres trams).