Alcaldes de la zona, periodistes dels mitjans de comunicació gironins, representants del sector dels transportistes, l'exdirector General de Tràfic, opinions dels diputats gironins al Congrés, un rerefons de vehicles, molts vehicles, i el soroll de les botzines que se solidaritzaven amb la iniciativa van ser els ingredients que va ajuntar ahir Ràdio Girona en una tertúlia d'una hora i mitja a peu de la N-II i amb una idea que quedava resumida en l'etiqueta de Twitter que va proposar l'emissora als seus oients: #vergonyan2.

Dels convidats, només en faltaven dos. D'una banda, la ministra de Foment, a qui s'havia demanat la intervenció, amb resposta negativa per part del ministeri, qui va oferir la presència d'un tècnic de la demarcació de Girona. D'altra banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, qui havia d'intervenir en la fase final del programa, i finalment no ho va fer.

Dins d'un context generalitzat de queixa i denúncia del mal estat de la carretera, el que més va ressaltar van ser les afirmacions de l'exdirector general de Trànsit, Pere Navarro, qui va assenyalar l'autopista com un factor determinant per no haver desdoblat encara la N-II. "Ha estat un fre tenir l'autopista al costat. A tot Espanya han fet autovies pagades per l'Estat i de franc, però aquí tenir l'autopista al costat és un fre", va afirmar. Navarro va negar que hagi estat la pressió de la mateixa concessionària la que hagi retardat eternament les obres de la Nacional, però va destacar que "l'AP-7 ha estat una màquina de fer diners". Tot i que l'exdirector de Trànsit va explicar que aquesta causa "segur que hi ha ajudat, perquè a la resta de l'Estat sí que se n'han fet (d'autovies)", va advertir que aquesta situació no es pot eternitzar. En aquest sentit també es va expressar el secretari general de la patronal del transport (Acetrans), Carles Palacio, que va afirmar que "no hi ha res ocult, està clar que l'autopista és un negoci i ha de vetllar per ell, i si els camions no hi passen el Ministeri de Foment haurà de pagar la compensació. No hi ha un interès perquè la N-II sigui una alternativa".