09 de maig de 2012
09.05.2012
Un port esportiu amb 330 amarratges

Inversors andorrans es postulen per explotar el port de Blanes

El Club de Vela, que fa uns 40 anys que en té la concessió i que també s'hi presenta, veu amb «preocupació» el procés

09.05.2012 | 02:00
Inversors andorrans es postulen per explotar el port de Blanes

Un grup d'inversió andorrà ha presentat oferta davant del departament de Ports de la Generalitat per explotar el port esportiu de Blanes, ja que la concessió administrativa finalitza aquest mateix 2012. Així, segons va confirmar Ports, la concessió es disputarà només entre dues ofertes: la del grup andorrà i la de l'actual concessionari, el Club de Vela de Blanes, que veu "amb molta preocupació" el concurs, ja que podria suposar la clausura de la seva entitat. Segons van apuntar des del Club, pel que fa al grup andorrà es tractaria de l'empresa Inversions Morsa, que està vinculada a l'entitat bancaria Mora Banc i que té un important potencial econòmic.

El procés s'ha iniciat ja fa dies i actualment la licitació es troba en fase de presentació de la documentació tècnica, segons van confirmar des de Ports de la Generalitat. Les dues empreses, doncs, ja han passat el primer pas, on es demostra l'experiència i les credencials per assolir la concessió i en els propers dies, els dos licitadors presentaran la documentació amb els detalls del que proposen exactament. Algunes veus apunten que el grup andorrà voldria apostar per fer zona amb botigues i restauració, malgrat que la qüestió no ha estat confirmada.
El Club de Vela de Blanes, que té la concessió del Port esportiu des de fa uns 40 anys, està vivint el procés "amb molta preocupació" segons explicava ahir el president de l'entitat, Amadeu Nualart. "Evidentment que estem preocupats, perquè sabem del seu potencial", va afirmar Nualart. Temen que puguin perdre la concessió, ja que això podria suposar la fi del club de vela: "Si no obtenim la concessió serà molt difícil continuar amb el Club de Vela", va destacar Nualart, que va afegir que "no tindria gaire raó de ser", tot i que encara no s'ho han arribat a plantejar.

Actualment, segons va explicar el president del Club de Vela, el port esportiu de Blanes té 330 amarratges, un restaurant i el club social de l'entitat, que gestiona el Club. Tot i que no va voler entrar en detalls, perquè encara no han presentat la documentació a Ports, la idea del Club es redistribuir en part els espais per poder acollir alguns vaixells més grans i fer una reserva del 10%, que és obligatori, per a aquells viatgers que estiguin de passada i vulguin fer escala. També podrien fer un gimnàs, que és un dels elements que més els han sol·licitat.

Per altra banda, Nualart va destacar que el seu principal objectiu és "fomentar l'esport i la vela", com consta als estatuts, un objectiu que contrasta del que busca una empresa privada. En aquest sentit, va recordar que tenen un conveni amb l'Institut Serrallarga, perquè els alumnes d'aquest centre facin vela en l'horari de gimnàs; o tenen també un conveni amb Aspronis, que és una entitat que es dedica a la insersió de persones discapacitades. Nualart creu que si la concessió se l'endú el grup inversor, "tot això desapareix en sec", perquè tenen objectius diferents, va destacar, i va recordar que tenen el suport de molts col·lectius.

Finalment, el president va posar de manifest que decantar-se pels inversors podria tenir alguns perills: "Nosaltres entenem que l'aposta per una empresa així té riscos", va manifestar Nualart. "A Maó va sortir una empresa així i en pocs dies va fer fallida i va haver de plegar, tot i que també hi ha bones experiències", va explicar.

El grup Inversions Morsa, vinculat a Mora Banc -que va ser triat banc de l'any a Andorra el 2011-, té un potencial econòmic evidentment superior al Club de Vela de Blanes. En aquest sentit, destaca que aquest grup s'ha presentat, conjuntament amb altres empreses, a un concurs públic per construir i gestionar un heliport nacional a Andorra. Cal destacar que fa pocs dies es va constituir l'empresa Inversions Morsa Blanes SL.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook