El ple de Roses va aprovar ahir la modificació de l'ordenança fiscal amb la incorporació de la taxa per l'estacionament de vehicles a la via pública. El municipi va donar així llum verd a la prova pilot de zona blava al front litoral que es vol posar en marxa aquest estiu des de la plaça Catalunya fins a l'avinguda Jaume I. L'objectiu de la iniciativa és propiciar la rotació de vehicles i afavorir el centre comercial.

L'equip de govern va aprovar a la sessió del passat mes de maig l'establiment del servei públic d'aparcament en superfície contral per parquímetres i ahir va fer un pas més amb la modificació de l'ordenança. El regidor de l'àrea, Josep Maria Mas Blanch, va assegurar llavors que la voluntat era que hi hagués rotació en els cotxes que hi estacionen i que, de fet, els mateixos comerciants havien fet peticions per tal que se'n féssin. També, però, es busca evitar que la gent no pugui estacionar per accedir a la zona comercial, especialment durant l'estiu. De moment, la prova que es vol posar en marxa aquest estiu es farà amb 111 places del tram litoral que dóna accés a la segona línia comercial.

D'altra banda, això ha de servir -juntament amb les dades sobre l'ús de l'aparcament en superfície- per avaluar la construcció d'un aparcament soterrat. En aquests moments hi ha diverses empreses interessades en tirar-ho endavant. El consistori treballa per presentar diverses propostes als veïns en una consulta ciutadana.

El PSC, a l'oposició, va votar en contra de la proposta perquè després de demanar si també s'implantarien zones verdes -per a veïns- i liles -per a gent gran- l'equip de govern "ens va respondre que no". "Nosaltres volíem que ens deixessin participar", va dir Magda Casamitjana. Per la seva banda, el regidor de Gent del Poble-AM, Francesc Giner, també s'hi va oposar perquè no veu bé que s'apliqui el pagament tot el dia durant tota la setmana ni tampoc que abraci aquest tram.