28 de agost de 2012
28.08.2012

El Servei CatalÓ de TrÓnsit aposta per prohibir els camions a la N-II mentre duren les obres

El director de la instituciˇ, Joan Aregio, valora aquesta possibilitat com una soluciˇ per reduir accidents en el tram gironÝ

28.08.2012 | 02:00
Imatge de dies enrere al tram gironÝ de la carretera N-II amb presŔncia de camions, entre Orriols i Vilafreser.

el desdoblament eternMentre el desdoblament de la carretera N-II a les comarques gironines continua empantanegat i sense data de finalitzaciˇ, el Servei CatalÓ de TrÓnsit se suma ara a la proposta de prohibir la circulaciˇ de vehicles pesants en aquesta via durant les obres. Per tant, els camions haurien de passar per l'AP-7. Justament, el conseller LluÝs Recoder demana a les concessionÓries dels peatges reduir beneficis.

Nova veu que se suma a la proposta, no formal, de prohibir el pas de camions al tram gironí de la carretera N-II que es troba pendent de desdoblar. En aquest cas, va ser el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Aregio, qui va mostrar-se convençut de la possibilitat d'obligar als camions a circular per l'autopista AP-7 mentre la N-II no estigui en condicions. En declaracions a Cadena SER Girona, Aregio va assenyalar que aquesta idea "seria una bona solució per minimitzar els accidents de trànsit" a la carretera N-II, al seu pas per les comarques gironines.
El director del SCT va tenir en compte la prohibició de camions a la Nacional "com una solució provisional", encara que va considerar-ho "una bona alternativa". A part, Joan Aregio va indicar que en determinats punts de la via, treure els camions "podria suposar un plus de seguretat pels cotxes". Aregio va fer referència, així, al tram de la carretera N-II que travessa Figueres, per la ronda que el mateix alcalde de la ciutat va anomenar "corredor de la mort". I és que es tracta d'un tros de via amb dos carrils, vorals molt estrets, tanques laterals i sense punts per avançar.
Per això Joan Aregio va afirmar que la prohibició de circulació de vehicles pesants a la N-II gironina, "seria una bona alternativa com a solució provisional". En aquesta línia, Aregio afegeix que "mentre no es facin les solucions en aquestes infraestructures, penso que separar el trànsit si hi ha alternatives és una bona mesura". Pel director del SCT, en el cas de la Nacional, al seu pas per la demarcació de Girona, es tractaria de "portar una part del trànsit cap a l'autopista i la resta [de vehicles] deixar-los a la carretera convencional".
Una de les persones que ja s'ha sumat a aquesta proposta, en ocasions anteriors, ha estat l'alcalde de Figueres, Santi Vila, que altres vegades també ha reclamat prohibir el pas dels camions pel cinturó de ronda de la N-II on el passat febrer hi van morir cinc persones, en un únic accident.
En canvi, l'associació dels transportistes a la província de Girona, Asetrans, demana una baixada de preus de l'autopista pels camions, si es pretén prohibir la seva circulació a la N-II. Fa unes setmanes, el mateix secretari general d'Asetrans, Carlos Palacio, davant l'augment dels peatges de l'AP-7, va recordar que l'Estat "aplica mesures que van contra les peticions" dels propis transportistes.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllašos recomanats: Premis cinema