Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Figueres negocia amb Vilafant perquè Fisersa n'assumeixi el servei d'aigües

Vila (CiU) diu que estan a punt de fixar un acord i Cantenys precisa que les converses "estan molt avançades"

figueres | g.tubert

Figueres està negociant amb Vilafant amb l'objectiu que l'empresa municipal Fisersa assumeixi el servei d'aigua a la població veïna. L'alcalde, Santi Vila (CiU), va assegurar al ple d'aquest dimarts que en les properes setmanes podria formalitzar-se l'acord. La de Vilafant, però, Consol Cantenys (PSC), insisteix encara no hi ha res tancat tot i que la voluntat és que el projecte "arribi a bon port". El municipi, que té pous d'aigua, comptava amb una empresa que ho gestionava fins ara a través d'una concessió. Ara aquesta s'ha esgotat i Cantenys insisteix que s'està estudiant quina és la millor opció per a la gestió d'aquest servei.

L'Ajuntament ja va anunciar el mes de febrer que estava en converses amb diversos municipis per oferir-los els serveis que l'empresa municipal realitza. L'objectiu: augmentar la facturació de l'ens, que va estar a punt de dur a terme un ERO. Aleshores, es va explicar que no hi havia res tancat però que un dels sectors que s'estava estudiant eren els de transport i aigües. Aquest dimarts, però, Vila va anar més enllà assegurant que estaven a punt de tancar un acord amb Vilafant perquè la capital altempordanes assumeixi la gestió de l'aigua "d'alta i baixa" i ho va qualificar de projecte "pioner". És a dir, fer arribar l'aigua potable a la població i que ells la distribueixin però, a més, fer-ne el mateniment, entre d'altres aspectes. Cantenys, però, es va mostrar més cauta en l'anunci. "És veritat que s'han avançat molt les negociacions per tal que Fisersa ho assumeixi però encara hi estem treballant", va dir. En aquest sentit, l'alcaldessa de la població va afirmar que la seva voluntat és que la iniciativa acabi bé i que "si unint recursos i la mateixa proximitat ens pot ajudar a tenir una millor gestió, molt millor". Amb tot, Cantenys va precisar que la concessió que fins ara tenien amb l'empresa que ho gestionava ha acabat. "Per això estem en converses perquè ho hem de treure a concurs i hem de veure si ens surt millor fer-ho amb Figueres o bé amb alguna altra empresa", va afegir.

També altres serveis

Aquest no és l'únic servei que ambdós municipis estudien compartir. També s'està parlant de fer-ho amb la biblioteca de Figueres. Cantenys diu que segons els seus habitants els en pertocaria una però que estan mirant amb la Generalitat de compartir-la amb Figueres per estalviar recursos i perquè està previst que la de Figueres s'acabi ampliant. El transport urbà és un altres dels aspectes en els quals estan treballant. Figueres ja assumeix desplaçaments fins al camps dels Enginyers o Les Forques però la intenció és que els autobusos arribin fins al centre urbà.

Tracking Pixel Contents