El Ministeri de Foment ha adjudicat per 32 milions d'euros el tram Sils-Caldes. La previsió és que les obres comencin en les pròximes setmanes i que estiguin enllestides en 15 mesos. A més, la diputada del PP Concepció Veray va argumentar que els 3 milions d'euros per al tram Maçanet-Sils són per acabar el projecte i licitar les obres amb la intenció que es puguin fer al llarg del 2014. Segons Veray, això voldrà dir que en dos anys el govern del PP haurà possibilitat el desdoblament de l'N-II en els trams entre Maçanet de la Selva i Caldes de Malavella.

Veray assegura que se sent molesta per l'allau de crítiques acusant l'Estat d'inactivitat i responsabilitzant-lo pel mal estat de la carretera. El PPC diu tenir la consciència ben tranquil·la i assegura que els 30,8 milions d'euros que han pressupostat per al 2013 s'executaran. "Si avui la Nacional II no està desdoblada és perquè el Partit Socialista no va fer res durant 8 anys", va dir. Veray va assegurar que dels més de 100 milions d'euros que van pressupostar per a la N-II "no van gastar quasi ni un euro".

Pel que fa al nord, Veray va afirmar que no és cert que l'Estat hagi renunciat al desdoblament global, sinó que han decidit "prioritzar" tenint en compte les dificultats econòmiques actuals. Segons el PPC, la prioritat és convertir la N-II en una carretera més segura i amb menys sinistralitat aplicant-hi mesures correctores, a les quals es destina una partida de 10 milions d'euros.

Algunes de les actuacions seran, per exemple, per situar mitjanes en algun tram per evitar els avançaments i disminuir el nombre d'accidents. Aquesta és una de les mesures que havia reclamant l'ajuntament de Figueres per al cinturó de ronda.

"És evident que voldríem tenir més diners i invertir més en l'N-II, però ens ho hem trobat tot per fer i hem de començar des de zero amb cada projecte", va assegurar la diputada Veray.