07 de octubre de 2012
07.10.2012
40 Años
40 Años

Una plataforma virtual promou l'intercanvi i la reutilització de roba infantil

El projecte porta a les noves tecnologies la compartició tradicional entre parents i coneguts Funciona des de l'abril i el 5% d'usuaris són gironins

07.10.2012 | 02:00

La roba suposa una despesa important per a les famílies amb fills, una compra inevitable i poc amortitzada si no hi ha germans perquè els infants creixen de pressa i, amb la mateixa velocitat, necessiten un vestuari nou. Ara, una plataforma virtual ofereix una sortida per als estocs de roba infantil que s'emmagatzemen en moltes cases, creant un espai d'intecanvi i a un preu mòdic, menys de dos euros la peça. Es tracta de Grownies (www.grownies.com), un projecte que promou la reutilització de roba que ha quedat en desús i està en perfectes condicions, adaptant la compartició tradicional al món 2.0.
Des que va entrar en funcionament a l'abril, el servei té prop de 500 usuaris registrats, un 5% dels quals són de les comarques de Girona. Tot i que la iniciativa és jove i encara és aviat per treure'n conclusions -tal com apunten els seus responsables-, el perfil d'usuari majoritari de Grownies és una mare de 25 a 35 anys, amb al?menys dos fills, treballadora, de classe mitjana o mitjana alta i usuària habitual d'Internet i de les xarxes socials, que està acostumada a comprar en línia. Pel que fa al lloc on viuen, els promotors de la iniciativa expliquen que no han detectat diferències entre zones rurals i urbanes, ja que fins ara hi han acudit persones dels dos àmbits.

Oferir per poder demanar
L'intercanvi s'organitza en lots de roba que les famílies poden oferir i, d'aquesta manera, tenir dret a obtenir el crèdit necessari per sol·licitar el material que els interessa. Els paquets, que han d'estar formats per un màxim de vuit peces valorades en 15,95 euros, es poden rebre a tot l'Estat a través d'un servei de missatgeria.
La plataforma se centra en roba de recent nascuts fins a infants de 8 anys que, un cop agrupada en lots que no superin els 5 quilos de pes i que incloguin de 6 a 8 peces, es publiciten al web. Un dels fundadors del projecte, Joan Marc Garcia, descriu el servei com una extensió, a través de les noves tecnologies i les xarxes socials, de "l'intercanvi presencial de tota la vida entre amics i familiars a totes les famílies d'Espanya". Aquesta alternativa -afegeix Garcia- ofereix "noves formes d'estalviar diners", a més de contribuir a "racionalitzar el consum i fer-lo més sostenible".
Aquest ha estat el primer inici de curs escolar per a Grownies -nom en anglès que al·ludeix al creixement dels nens-, un període que sol comportar una renovació de l'armari. Tot i confiar que aquest fet es noti en l'activitat del web, fins ara no han detectat moviments directament relacionats amb la tornada a classe.
El projecte es presenta com una via més d'estalvi per a les famílies, que els últims anys ja han reduït la despesa en roba. Així ho demostren dades sobre facturació de botigues de roba, que el 2011 va baixar per cinquè any consecutiu i -segons l'Associació Empresarial de Comerç Textil i Complements- va ser d'un 40% menys que el 2006.

"Lots solidaris"
Joan Marc Garcia explica que els promotors del projecte "creiem molt en els valors i la solidaritat de les persones" i, per aquest motiu, a més de l'intercanvi de roba entre famílies han previst la possibilitat d'oferir "Lots solidaris" a una ONG. En l'actualitat, Grownies col·labora amb la Creu Roja de Catalunya i la fundació Formació i Treball, promoguda per Càritas Diocesana de Barcelona.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit