Si tots els camins, diuen, porten a Roma, qualsevol excusa és bona per demanar la independència. Així, vulguis o no vulguis, a la N-II l'han convertit en una de les panacees de totes les reivindicacions nacionalistes i, si l'insigne alcalde gironí ja la va fer principal casus belli de desafecció espanyola, (no sé si per no perdre pistonada darrere el seu homònim figuerenc; ja se sap de la tradicional competència capitalina) ara, segons se'ns informa a les pàgines del DdG, els Mossos (seguint instruccions de la superior superioritat?) també han pujat al carro i diuen, eufemísticament, clar, que ja estem acostumats a les excuses de l'administració, que "el mal estat de la carretera els obliga a fer més controls" (entengui's posar més sancions).

Diuen, que per això, pel mal estat de la via, de manera recurrent, "Éles patrulles de Trànsit hi porten a terme controls de tota mena (de drogues, d'alcohol, de velocitat o de pes) per garantir la seguretat dels conductors que hi circulen". O sigui que, a sensu contrario, si l'estat de conservació de la carretera fos bo, hom podria conduir drogat, borratxo, a la velocitat de les autopistes alemanyes i amb els cotxes carregats som si fessin estraperlo. Com diria en Bono, Ej queÉ

Els exemples que posen són també paradigmàtics: "... a poca distància d'on els Mossos d'Esquadra han fet el control, aquest passat cap de setmana un home va quedar ferit greu. La víctima circulava amb un turisme i va xocar frontalment contra un camió frigorífic..." Ja saben, pel portaveu dels Mossos, un xoc frontal en una carretera ampla i amb vorals com la N-II és culpa de la carretera (Madrid, Madrid).

Si passa a la de Cadaqués és culpa dels conductors. Vet aquí la diferència, se n'adonen?

Jo, si a mi m'asseguren que en el futur estat europeu podré conduir a la velocitat que el meu estat físic i mental i les possibilitats del meu cotxe em permetin, em plantejaré la possibilitat del sí.