L'incendi d'un camió d'escombraries al túnel de Joanet, a l'altura d'Arbúcies, de l'Eix Transversal (C-25) va obligar ahir a tallar la circulació d'aquesta via durant més de tres hores en sentit Vic, segons va informar el Servei Català de Trànsit. L'incident es va produir només tres dies després de l'esperada inauguració del desdoblament d'aquesta via. Poc abans de les cinc de la tarda, es va donar per normalitzada la situació, però es va decidir mantenir un carril tallat fins avui en el mateix sentit perquè s'hi faran reparacions en el cablejat del tunel, que afectat per l'incendi s'havia de canviar.

L'incendi del camió d'escombraries -segons el Servei Català de Trànsit- es va iniciar a dos quarts de dotze del migdia a l'interior del túnel de Joanet de l'Eix. Fins a dotze dotacions dels Bombers de la Generalitat van haver de treballar en aquest succés per extreure el fum provocat per l'accident, en el qual no es van registrar ferits. I en el sinistre no s'hi van veure implicats més vehicles, però els treballs van provocar cues quilomètriques a la carretera durant diverses hores.

De fet, el fum de l'interior del túnel provocat per l'incendi va ser el motiu que va obligar a tallar la carretera en els dos sentits en un primer moment. Després d'intensos treballs dels Bombers es van poder obrir els carrils en sentit Girona cap a dos quarts d'una del migdia, una hora després de l'inici de l'incendi. Però les tasques van continuar i la normalitat es va poder restablir gairebé a les cinc de la tarda, quan es van poder obrir tots els carrils, excepte un, en sentit Vic, que va continuar tallat fins avui.

Segons va informar el Servei Català de trànsit, el carril dret en sentit Vic -el de més a la dreta- es va mantenir tallat a la circulació durant tot el dia d'ahir i fins avui per executar treballs de manteniment i "reparacions en el cablejat del túnel", que es va veure malmès pel foc i s'havia de canviar.

Es dóna la circumstància que el de Joanet és el túnel més llarg de tot l'Eix Transversal, amb una longitud de 1.440 metres i forma part del desdoblament que es va inaugurar divendres passat. No és l'únic túnel, ja que només en el tram de Vic a Caldes de Malavella hi ha 12 túnels en total i 18 viaductes, on destaca el d'Osormort i el de les Fosses.

L'incident es va produir, doncs, només tres dies després de la inauguració del desdoblament d'aquesta carretera que es va fer divendres. Les obres per fer aquest desdoblament es van iniciar el 2008 i han aconseguit acabar-se ara, deixant una autovia que ha comptat amb un pressupost de 752,4 milions d'euros. En total, doncs, 153 quilòmetres de carretera amb dos carrils per banda, tres en alguns trams, que es pagarà a través del mètode conegut com el peatge a l'ombra. A més, el Govern pretén impulsar l'eurovinyeta per poder aconseguir una part del finançament a través dels camions que facin l'Eix de punta a punta.

Dels 153 quilòmetres totals que té la desdoblada autovia, les obres han consistit a desdoblar 142,8 quilòmetres que tenien tan sols un carril, a més de la construcció de dos quilòmetres nous per poder fer l'enllaç d'aquesta via amb la N-II al seu pas per Caldes de Malavella. L'autovia compta amb un total de 40 enllaços, 50 viaductes i 17 túnels. I en el tram gironí (Vic-Caldes), de 57,4 quilòmetres, les obres es van iniciar l'agost del 2010, i la complicada orografia ha obligat a construir nous túnels artificials.