El grup municipal d'Esquerra (ERC) de Breda insta el nou conseller de Territori i Sostenibilitat, el gironí Santi Vila, a construir un carril bici fins a l'estació de Riells-Breda. I li recorda que fa prop de mig any tant el grup parlamentari de Convergència i Unió (CiU) com ell mateix com a diputat van votar a favor de crear-lo.

Els quatre regidors d'ERC a Breda, grup municipal a l'oposició, ressalten que la carretera GI-552 que condueix fins a l'estació de tren de Riells i Viabrea és una via "perillosa" especialment per als veïns que han de fer-la a peu o en bicicleta diàriament. Per tot això, els regidors republicans de Breda han enviat una carta al gironí Santi Vila recordant-li el seu paper al Parlament de Catalunya quan es va parlar de la creació d'aquest carril bici i, també, li descriuen l'estat actual de la carretera de Breda.

En concret, el grup municipal de Breda liderat per Dídac Manresa en la carta destaca que la GI-552 en la seva entrada a Breda "és una carretera estreta, de revolts i sense vorals, perillosa pel trànsit rodat de cotxes i, sobretot, de camions". Un fet que al seu parer comporta una perillositat que "es veu incrementada pels habituals vianants i ciclistes que volen accedir a l'estació de tren Riells i Viabrea-Breda" que es troba, cal recordar fora, del nucli de Breda, a uns tres quilòmetres. I a més, afegeixen que no compta amb cap servei regular de transport públic.

Per tot això, recorden a Santi Vila que ell essent diputat es va aprovar una proposta de resolució que va portar ERC al Parlament després de la demanda del grup municipal de Breda. En ella es defensava la creació d'un carril per bicicletes i vianants fins a l'estació de ferrocarril de Riells-Breda mentre no es realitzés l'ampliació de la carretera. Una proposta que es va aprovar amb els vots a favor també de CiU ara fa mig any i del titular actual del departament de Territori, l'exalcalde de Figueres Santi Vila. Per això, asseguren els regidors d'ERC, van decidir enviar-li una carta on també demanen una reunió amb el conseller per desencallar el bici carril i, així, evitar "perills innecessaris sense una inversió excessivament costosa".