El Ministeri de Foment continua amb el degoteig de tràmits relacionats amb la millora de la N-II al seu pas per les comarques de Girona. Ara, l'administració estatal ha sotmès a informació pública la remodelació del projecte de quatre nusos de la N-II a Pontós, Garrigàs i Tordera, amb un pressupost estimat de 16 milions d'euros.

Aquests projectes consisteixen en la remodelació de dues interseccions de la N-II per transformar-les en enllaços a diferents nivells a Pontós i a Garrigàs; i l'adequació d'un enllaç per millorar les seves característiques i la remodelació d'una intersecció per transformar-la en un enllaç a diferent nivell, ambdós a la N-II al seu pas pel terme municipal de Tordera.

Foment també ha fet públics més detalls sobre el desdoblament integral de la carretera al seu pas per les comarques de Girona (veure quadre adjunt).

Dissabte passat ja es va conèixer la licitació de tres projectes pressupostats en un total de 85 milions d'euros: un per remodelar el tram de Tordera a Maçanet de la Selva, i dos més per duplicar la calçada de la variant de Figueres a Pont de Molins i des d'aquest municipi fins a la Jonquera, habilitant-hi dos carrils de circulació per cada sentit de la marxa.

Aquestes actuacions s'emmarquen en un pla general previst per a la N-II, que -segons va destacar ahir el Ministeri de Foment mitjançant un comunicat- contempla "com a actuacions més urgents" la reconversió en enllaços a diferents nivells de tres interseccions situades a Pontós, Garrigàs i Tordera. Aquests projectes, pressupostats en prop de 16 milions d'euros, estan aprovats de manera provisional i sotmesos a informació pública.

Més capacitat i seguretat

La licitació de la remodelació dels tres trams esmentats -dos a l'Alt Empordà i un tercer entre el Maresme i la Selva- es va realitzar dilluns i ja està publicada al Butlletí Oficial de l'Estat. Tal com el Ministeri de Foment va avançar la setmana passada, l'objectiu d'aquestes actuacions és augmentar la capacitat i millorar la seguretat vial.

Per a un traçat de 8 quilòmetres situats a l'extrem sud de la N-II a Girona, el Ministeri de Foment ha licitat els treballs per rectificar les corves de manera que sigui possible conduir-hi a 80 quilòmetres per hora. La intervenció també contempla la construcció de nous nusos de connexió, l'adaptació de les vies i els camins de servei. Tot plegat, està pressupostat en 18 milions d'euros.

Al nord, Foment projecta duplicar la calçada en un recorregut de 10,7 quilòmetres entre la variant de Figueres i Pont de Molins, i en 8,4 quilòmetres més des de Pont de Molins fins a la Jonquera. Quan l'obra estigui executada, aquests trams comptaran amb dos carrils per sentit de la marxa, separats per una mitjana de 2 metres, en els quals també se circularà a 80 quilòmetres per hora. A més, l'actuació licitada preveu remodelar les interseccions i enllaços que ja existeixen, tot reordenant-ne els accessos. L'execució d'aquests treballs està valorada en 65 milions, 35 per al primer i 30 per al segon fins arribar a la Jonquera.

A part de remodelar enllaços a Pontós, Garrigàs i Tordera, el "pla per a la N-II" de Foment també inclou licitar la construcció de l'autovia de Maçanet de la Selva fins a Sils, i les obres que ja estan en marxa entre aquest municipi i Caldes de Malavella. El Ministeri hi afegeix l'ús de l'autopista com a circumval·lació de Girona, lliure de peatge "per a moviments interns". Així com la duplicació de la N-II entre l'enllaç de Vilademuls i la Jonquera.