Gairebé tres mesos i mig després de la inauguració del desdoblament de l'Eix Transversal (C-25), ahir van començar les obres que han de connectar aquesta via amb la N-II per la banda gironina, una obra que ha d'acabar de completar el projecte d'ampliació de l'Eix i que tot just es comença a executar ara per les traves que va posar el Ministeri de Foment.

Màquines i operaris ja es van posar ahir sobre els terrenys situats a Caldes de Malavella, a l'alçada del nou pont que ha de connectar dues de les vies de més ús a les comarques gironines, la N-II i l'Eix Transversal. Amb la inauguració del desdoblament d'aquesta darrera carretera el passat 4 de gener, tan sols es va poder obrir la connexió de les dues vies per la banda barcelonina. A l'altra banda, la que ha de donar sortida de la N-II a la C-25 als vehicles que circulin en direcció a Barcelona, i que ha de permetre als qui vinguin de l'Eix agafar la N-II en sentit Girona, l'obra presenta des de fa uns mesos un aspecte de deixadesa. El treball estava a mig fer.

La raó és que Foment va aturar aquesta part del projecte en considerar que no es complia amb la normativa de la Direcció General de Carreteres en dos aspectes. D'una banda, considerava que la incorporació a la N-II en sentit Girona quedava a una distància massa curta respecte la sortida de l'Aeroport. De l'altra, el Ministeri demanava un carril addicional a la N-II per poder facilitar la circulació dels qui s'haguessin d'incorporar a la C-25, entenent que aquest enllaç comportaria un augment de vehicles a la via.

La Generalitat va rebutjar aquesta opció ja que encaria en uns 15 o 20 milions el projecte, i finalment es va acordar una solució que permet que a partir d'ahir ja s'hagi pogut començar a construir la connexió.