Santa Coloma de Farners va acollir el primer taller d'hibridació del projecte HibriturSelva, que s'ha dedicat a una de les potencialitats turístiques entorn de la ratafia, una beguda emblemàtica a la comarca de la Selva. Aquests tallers, que es duran a terme periòdicament, utilitzen la metodologia de la "hibridació", que consisteix a reunir agents d'àmbits molt diferents per arribar a propostes molt creatius sobre la temàtica proposada.

El tècnic responsable del projecte, Pep Gesti, va assenyalar que "l'objectiu dels tallers del projecte HibriturSelva és generar propostes de col·laboració que puguin convertir-se en productes i serveis turístics innovadors". Gesti va destacar que al taller RatafiaTur s'hi van reunir persones vinculades a temes tan diversos com les entitats del món ratafiaire, la història, l'enginyeria, l'etnobotànica, l'allotjament rural, la dinamització cultural o les aplicacions per a mòbils.

En el transcurs de la trobada, els participants van poder definir diverses propostes de productes turístics vinculats a la ratafia que ara es treballaran al grup que s'ha creat a la plataforma digital HibriturSelva. Aquest portal web (http://plataforma.hibriturselva.cat), que és gratuït i obert, ofereix eines per al treball col·laboratiu de creació de productes turístics. Hi participen tant agents turístics (allotjament, gastronomia, activitats, agències...) com persones del món de la cultura, de la comunicació, de les arts, de les tecnologies, de la història, del medi ambient, de la ciència, de l'educació, etc., amb el denominador comú de l'interès per posar en valor la comarca de la Selva.

El tècnic del projecte, Pep Gesti, va destacar la bona resposta que l'HibriturSelva ha tingut en els primers dies. En aquest sentit, Gesti va destacar que en només vint dies després de la presentació, la plataforma ja s'acosta al centenar de membres.