Posicionar l'Empordà com a destinació turística de primer ordre per la seva singularitat. Aquest és l'objectiu de la marca territori "Empordà", una iniciativa liderada per l'Ajuntament de Figueres, que amb la participació dels consells comarcals de l'Alt i el Baix Empordà, vol potenciar els actius d'un territori que tot i estar separat administrativament en dues comarques "comparteix un mateix sentiment". Ahir es va signar amb la Universitat de Vic un conveni per a la conceptualització d'aquesta marca, que busca explotar les singularitat d'aquest territori per atorgar-li "personalitat pròpia", en el context d'un món globalitzat.

La realització d'aquest estudi és una de les accions que inclou el pla d'actuacions "Empordà 2013", acordat per les dues estructures de promoció turística dels consells comarcals de l'Alt i el Baix.

L'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, va assegurar que la ciutat treballa per ser "el gran aparador" del territori i va destacar que la marca "Empordà", juntament amb la futura Casa Empordà, seran elements que serviran per "esprémer" totes les potencialitats del territori. Amb tot, l'alcaldessa va qualificar ahir l'acte com l'"inici d'un viatge que ens ha de portar a ser focus d'atracció de visitants".