Castañer, fabricant d'espardenyes amb seu a Banyoles, prossegueix el camí de la internacionalització. En l'actualitat ja exporta més del 80% de la seva producció, a prop de 40 països d'Europa, Àsia i Amèrica, essent Itàlia el seu principal mercat, seguit del Japó i França. El seu públic sol ser amant de la moda i del luxe, per això estan a punt d'implantar-se a la Xina, a través de còrners en centres comercials del gegant asiàtic.

Ho va explicar Isabel Castañer, durant la seva participació a l'Escola d'Estiu de la patronal FOEG en la ponència que va compartir amb Josep Roca. Castañer va explicar que un altre mercat que miren atentament és el llatinoamericà. "Volem projectar-nos a països que no estan en crisi", va explicar.

En la seva estratègia d'internacionalització, Castañer opta per intentar buscar socis locals que coneguin el mercat, fins i tot en el cas de les botigues pròpies.

Durant la seva intervenció, Isabel Castañer va explicar la trajectòria de l'empresa, la seva incorporació casual al negoci, o com van aconseguir transformar una indústria a punt de fer fallida i amb moltes dificultats.

I és que en molts pocs anys van passar de vendre producte als pagesos a grans dissenyadors internacionals. En aquesta transició hi va tenir molt a veure Yves Saint Lauren, a qui van conèixer en una fira a França i que els va fer un encàrrec que els canviaria la vida: la primera espardenya amb falca de la història.

Com també ho va fer una comanda de 4.000 espardenyes de cop d'un client danès que va veure que aquell calçat era ideal per substituir els tradicionals esclops, molt molestos per als veïns en els cada vegada més freqüents blocs de pisos.

Amb els anys, Castañer ha treballat per a empreses de moda associades al luxe com Hermès, Louis Vuitton, Chanel, Tom Ford, Loro Piana o Oscar de la Renta.