Des que el passat mes de gener es va inaugurar amb la presència de totes les autoritats estatals i autonòmiques, el TAV a Girona i Figueres s'ha anat afiançant com una opció viable de transport i de connexió amb ciutats com Barcelona i Madrid. Segons les dades que va facilitar ahir Renfe, una mitjana de 3.300 viatgers han utilitzat tant els serveis Avant (Figueres-Barcelona) com els TAV (viatges més enllà de la ciutat comtal). Aquest promig millora les dades que es van registrar durant el primer mes de funcionament de l'Alta Velocitat a Girona i Figueres, quan uns 2.886 viatgers diaris en van fer ús.

En total, han estat unes 595.000 persones les que ha fet servir els serveis d'Alta Velocitat a Girona i Figueres. D'aquestes, 447.200 (un 75%) corresponen a les connexions Avant que enllacen amb Barcelona. El 25% restant, 147.200 viatgers, han utilitzat els serveis TAV, que connecten amb Lleida, Saragossa o Madrid.

Dels serveis Avant, la principal connexió que utilitzen els viatgers és la Girona-Barcelona. En concret, han estat 249.700 persones les que han fet aquest trajecte durant aquest primer semestre de l'any, una xifra que suposa el 56% del total dels viatges que s'han fet des de i fins a Girona i Figueres.

A continuació, també ha portat un nombre alt de passatgers el Figueres-Barcelona, amb 178.300 (un 40% del total), mentre que el Girona-Figueres ha portat 19.200 persones (4%).

Del total de viatgers que han fet servir els trajectes Avant, un 34% ha utilitzat la tarifa d'anada i tornada que permet obtenir un descompte del 20% del bitllet. Pel que fa als abonaments, representen un total d'un 19%.

Pel que fa els serveis TAV, des del passat 9 de gener són 147.200 les persones que s'han desplaçat. D'aquest total, 59.100 clients s'han desplaçat en aquests primers sis mesos de l'any entre Girona i Madrid, mentre que 26.000 passatgers ho han fet entre Figueres i Madrid.

Segons informaven ahir des de Renfe, l'estalvi en costos socials i medi ambientals equival a la reducció de la circulació de 248.500 cotxes o 8.950 autobusos en el cas dels viatgers del servei Avant i 990 avions o 2.950 autobusos en el cas del TAV.

Tot i que ahir Renfe no va poder facilitar dades, l'opció més escollida per realitzar els trajectes entre Girona i Barcelona és el tren de Mitja Distància (MD). Segons les dades que va facilitar la companyia al mes de febrer, un mes després que s'inaugurés el TAV, la quantitat de viatgers que feien el trajecte amb l'MD de tren era d'uns 9.000 diaris.