L'abril passat, la Diputació de Girona va aprovar amb un tràmit d'urgència que les ajudes que rep Ryanair es paguin a través d´una empresa pública de la Generalitat. La corporació provincial, va publicar Diari de Girona, va haver de fer aquest canvi perquè l'anterior fòrmula podia incomplir la normativa europea, que denega la possibilitat que les companyies rebin ajudes públiques de manera directa.. L'Associació per a la Promoció i Desenvolupament de les Comarques Gironines (AGI) -formada pel Departament de Territori i Sostenibilitat, l'Agència Catalana de Turisme, la Diputació de Girona, l'Ajuntament de GIrona, el Patronat de Turisme i la Cambra de Comerç- , era fins aleshores la responsable de signar els acords de màrqueting i publicitat que serveixen per facilitar que les aerolínies s'instal.lin a Girona. Segons va poder saber aquest diari, ja en el moment de la seva constitució el 2004, un informe de l´interventor va advertir que la constitució de l'AGI amb la finalitat d'atorgar ajudes a Ryanair o a d'altres companyies podia contravenir la llei. Es remarcava que un cop constituït el Patronat de Turisme no tenia sentit disposar d´un altre organisme de promoció.

Posteriorment, la corporació va tenir coneixement d'aquesta situació anòmala. Un informe del prestigiós gabinet Roca Junyent de juny de 2012 explicava que les normes de la Unió Europea impedeixen l'atorgament de subvencions directes a companyies aèries per no vulnerar la lliure competència. Posteriorment, enmig del cas Torramadé, la Diputació va pagar un altre informe l'advocat Rafael Entrena que també versava sobre el mateix tema. L'acord de l'abril fa "una petita modificació", segons va explicar llavors Miquel Noguer, però no suposa cap canvi pel que fa a l'àmbit econòmic. El nou conveni manté les aportacions públiques i permet destinar més de 28 milions a campanyes de publicitat i màrqueting en els aerolínies que operin a Girona. El Deparment de Territori destina 4,2 milions d´euros anuals i l'Agència Catalana de Turisme aporta 968.000 euros. La Diputació de Girona afegeix 1,2 milions d'euros directament i el Patronat de Turisme Costa Brava 363.000 euros, igual que l´Ajuntament de Girona. La Cambra de Comerç n'hi afegeix 12.100.