22 de octubre de 2013
22.10.2013

La Costa Brava en temporada baixa atrau turisme polonès

Operadors italians s'interessen pels productes culturals gironins per a visitants sèniors i religiosos

23.10.2013 | 08:48
La fira a Polònia, que va tenir lloc el cap de setmana passat

L'operador polonès TO Ecco Holiday programarà la Costa Brava fora de temporada alta i l'interès dels turistes italians creix per la cultura. Aquests són els principals resultats aconseguits el passat cap de setmana en la participació gironina a diverses fires de turisme.

Les fires internacionals i professionals de turisme Tour Salon de Poznan, a Polònia, i Fiera TTG Incontri de Rimini, a Itàlia, que es van celebrar de manera simultània entre el 17 i el 19 d'octubre, van presentar l'oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona a operadors turístics com ara els polonesos TO Ecco Holiday, Mediterranean, Ski Active i Índex, i els italians Alpitour Spa, In Viaggi SRL, King Holidays i Press Tours. la presència gironina va ser-hi de la mà del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona.

Per primera vegada, la Costa Brava i el Pirineu gironí van participar en la fira italiana TTG de Rimini, dins l'estand de Catalunya, per establir contactes amb agències de viatge majoristes. Segons va informar el Patronat de Turisme, els agents italians van mostrar interès pels productes culturals de la demarcació de Girona, per comercialitzar-los entre els segments de públic sènior i religiós. La demanda de producte de sol i platja continua creixent en el segment d'escolars.

A la fira de Polònia -s'hi participava per segona vegada- la finalitat era contactar amb operadors turístics que vulguin programar la Costa Brava. A la Tour Salon el Patronat de Turisme i Lloret Turisme van mantenir una entrevista amb l'operador TO Ecco Holiday, que actualment programa la destinació a l'estiu i comercialitza viatges de sol i platja i turisme actiu. Aquest operador preveu ara organitzar viatges en temporada baixa de caràcter cultural i de salut i benestar. L'operador Rainbow, també polonès, ha portat aquest 2013 a Catalunya prop de 8.000 turistes polonesos amb poder adquisitiu mitjà/alt, interessats en programes culturals.

Promoció a Barcelona

A més a més, divendres va tenir lloc a Barcelona la quarta edició de Mercat de Mercats, mostra de productes agroalimentaris, enològics i de restauració catalans en la qual participava el Patronat de Turisme per donar a conèixer els productes de la demarcació de Girona entre els ciutadans i visitants de Barcelona, i per estimular la pràctica del turisme enogastronòmic al territori. Hi van participar onze entitats i oficines de turisme de les comarques gironines, entre les quals hi havia la Ruta del Vi DO Empordà. A l'espai Costa Brava i Pirineu de Girona, s'hi va emplaçar una àrea gastronòmica, amb la participació de restaurants de Calonge-Sant Antoni i l'Espai del Peix de Palamós, i una àrea de cellers, amb la presència dels cellers Arché Pagès, Coll de Roses i Can Sais. També, a l'aula de sommelier de Mercat de Mercats, s'impartirà el taller "tast i joc a l'Empordà" i, a l'aula gastronòmica, un taller a càrrec dels xefs del restaurant Compartir de Cadaqués.

Lalcalde de Barcelona, Xavier Trias, acompanyat del president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Joan Giraut, i altres autoritats, van efectuar el recorregut inaugural pels diferents espais de la mostra.

També a Barcelona, durant el cap de setmana, el Patronat de Turisme va participar a la Festa dels Súpers de TV3 a l'estadi Lluís Companys, amb un espai de 200 m2, des del qual va promocionar la Costa Brava i el Pirineu de Girona a través d'un espai informatiu i un ampli programa d'activitats infantils.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook