23 de octubre de 2013
23.10.2013

Abertis adverteix que l'AP-7 no ha de ser l'alternativa a trams de N-II per desdoblar

El Govern defensa que la Nacional ha de convertir-se en autovia i sols accepta "discutir" alguns quilòmetres del nord

23.10.2013 | 08:48

El director general d'Abertis Autopistas, Josep Lluís Giménez, adverteix que l'AP-7 no ha convertir-se en la solució per als trams de la N-II sense desdoblar. Durant un debat, Giménez va defensar que l'autopista ha de tenir la funció de via de gran capacitat i que la N-II s'ha de destinar al trànsit local. A més, va apostar per millorar el tram nord però no desdoblar-lo i va afegir que "si cada vegada que tenim un problema de circumval·lació ho traslladem a l'autopista, la desnaturalitzem". El director general d'Infraestructures i Mobilitat Terrestre, Xavier Flores en canvi, va defensar que s'ha de desdoblar tota la via i que "només es pot discutir" si cal fer-ho entre Figueres i Bàscara i al tram final de la Jonquera.
El Col·legi d'Enginyers de Camins de Girona va organitzar ahir a la Cambra de Comerç de Girona el debat L'N-II, un problema endèmic per tractar la situació d'aquesta via. Al debat hi va participar el president la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, el secretari general de la patronal del transport Asetrans, Carlos Palacio, el delegat provincial del Col·legi d'Enginyers de Camins a Girona, Robert Lluís, el director d'estudis de mobilitat a Intelligentmobility, Xavier Abadia, el director general d'Abertis Autopistas, Josep Lluís Giménez, i el director general d'Infraestructures i Mobilitat Terrestre de la Generalitat, Xavier Flores.

Durant el debat, el director general d'Abertis va afirmar que l'autopista no és la solució per assumir el trànsit de la Nacional en aquells punts conflictius que no s'han desdoblat. Per exemple, va indicar que no seria bona la solució d'usar l'AP-7 entre els enllaços de Figueres sud i Figueres nord -que s'està completant- com a circumval·lació gratuïta que faci les funcions de nacional.

L'Ajuntament de Figueres va demanar a l'abril que l'autopista fos gratuïta i fes les funcions de circumval·lació fins que es fessin les obres a la nacional. Al parer de Giménez, però, si això es fes "estaríem cometent un error enorme de planificació perquè estem barrejant trànsits diferents, i això fa que l'autopista sigui ineficient", que va reconeixer que sí s'ha fet aquesta solució per Girona però que s'ha afegit un carril més per banda.

Segons el director general d'Abertis Autopistes, cal que la N-II es destini als trànsits interns i actuï "de via capil·lar" per unir el territori però cal reservar la funció de via de gran capacitat per connectar amb Europa a l'autopista. Per això, Giménez va destacar que els trams del sud de la s'han d'acabar perquè ja estan o bé en obres o bé molt avançats en projectes però, en canvi, va considerar que la N-II al nord ha de ser una via d'únic carril. Això sí, va afegir que cal fer les variants de Pont de Molins i Bàscara, buscar una solució per a la variant de Figueres i fer més segura la carretera amb millors enllaços i vorals.

Giménez va carregar contra la planificació que fa l'Estat de la xarxa viària i va etzibar que "té una filosofia de mitjans del segle XX i el ministeri només té interès per tallar cintes i fer inauguracions". Per això, va apostar perquè l'Estat segueixi les passes de Catalunya i comenci a aplicar un "nou model" que prevegi la col·laboració publicoprivada per permetre que les infraestructures siguin "eficients".

El Govern vol la N-II desdoblada

El director general d'Infraestructures i Mobilitat Terrestre de la Generalitat, Xavier Flores, va destacar em camvo que pràcticament el 75% de la Nacional té una solució per desdoblar-se, ja sigui pels trams acabats -Fornells-Caldes o l'acord amb Abertis per a la circumval·lació de Girona- o pels trams en obres o projectes acabats.

Flores va declarar que és "obvi" que els trams pendents del sud s'han de desdoblar però va afegir que estan disposats a "discutir" si cal convertir en autovia alguns trams del nord. Concretament, va referir-se al Figueres-Bàscara i al darrer tram fins arribar a la Jonquera. No obstant això, va manifestar que essent només poques excepcions no seria bo desdoblar-ho tot "per no deixar pedaços".

Fonts de la conselleria de Territori i Sostenibilitat, que lidera Santi Vila mantenen que el compromís és desdoblar tota la N-II i que és en aquest sentit que s'està treballant amb el Ministeri de Foment.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook