La posada en marxa de l'enllaç directe entre Girona i París oferirà als gironins una nova alternativa per connectar-se amb la capital francesa. A dia d'avui, més enllà de l'opció per carretera, hi ha la ruta de Ryanair entre l'Aeroport de Girona i el de París Beauvais.

Des de Renfe ahir no van avançar cap tipus d'informació i es van limitar a comunicar que tot queda pendent encara de la firma de l'acord comercial. Actualment, el preu per viatjar directament des de Figueres fins a París és de 115,20 euros, i la durada del trajecte és d'unes cinc hores i mitja. El principal avantatge que presentarà el trajecte amb tren d'Alta Velocitat, que des de Girona tindrà una durada d'unes 5 hores i 43 minuts, és que el passatger surt a l'estació de trens parisenca, situada al mig de la ciutat. A més, també guanya pel que fa les freqüències, ja que el servei ferroviari serà diari, i en canvi des de l'aeroport de Girona ara tan sols hi ha tres viatges a la setmana.

Pel que fa a temps i preu, però, l'avió segueix sent més competitiu. Tot i que les tarifes canvien segons el dia i la setmana, els preus consultats ahir a Ryanair oscil·laven entre els 15 euros (coincidint amb la inauguració del TAV directe Girona-París al desembre) i els 77 (la setmana que ve) per realitzar el trajecte d'anada entre el Girona-Costa Brava i el París Beauvais. La durada del vol és d'1 hora i 55 minuts. Tenint en compte que el viatger ha de ser a l'aeroport una hora abans d'enlairar el vol, i que posteriorment per arribar al centre de París es requereix una connexió d'autocar que té una durada d'1 hora i 15 minuts, amb un temps d'espera d'un quart d'hora entre bus i bus, l'opció de l'avió suposa, pel cap baix, poc més de quatre hores.

L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, va voler remarcar ahir que aquests dos serveis no tenen per què xocar, sinó que considera que seran "complements molt clars". El batlle va defensar que mentre no entri en servei la totalitat del servei d'Alta Velocitat a França -encara hi ha trams en els quals s'ha de fer l'obra perquè hi puguin passar els trens a 300 km/h- les dues alternatives seran complementàries, tenint en compte sobretot que hi ha dos tipus de viatgers, el turístic i el de negocis, i que en aquest sentit una nova via directa des de París fins a Girona i Barcelona pot obrir molt les portes a nous mercats.