27 de novembre de 2013
27.11.2013
40 Años
40 Años

L'aeroport de Girona encadena dos anys de pèrdues econòmiques

La base va tenir 2,37 milions de € de números vermells el 2012, que s'afegeixen als 2,56 de 2011

28.11.2013 | 07:37
L'aeroport de Girona encadena dos anys de pèrdues econòmiques

10,5 milions d'euros

  • Beneficis de l'aeroport el 2010. El Girona-Costa Brava va ser l'únic aeroport català a obtenir beneficis l'any 2010. Tanmateix, un any després aquests beneficis es van convertir en 2,65 milions en pèrdues.

No queden gaire lluny els dies en els quals l'aeroport de Girona-Costa Brava era dels pocs de l'Estat que generava beneficis en plena època de crisi. Però la base aèria gironina també ha patit la davallada general d'ingressos i ja fa dos anys consecutius que té pèrdues econòmiques. Segons els últims comptes de resultats d'Aena, l'aeroport va perdre 2,37 milions d'euros durant el 2012, uns números vermells que s'afegeixen als del 2011, quan les xifres van caure fins als 2,56 milions de pèrdues. En total, gairebé cinc milions d'euros acumulats en dos anys per un dels aeroports més rellevants d'àmbit estatal pel volum de passatgers -és dels 15 primers-.

A l'espera de conèixer els resultats del 2013, els comptes reflecteixen una espiral negativa a l'aeroport de Girona que tanmateix s'ha suavitzat des del cop patit el 2011. En aquella ocasió, la base lluïa un balanç de 10 milions d'euros de beneficis, essent l'única de Catalunya amb superàvit durant el 2010. Però l'any següent va arribar una patacada tan forta que la suma no només es va polvoritzar sinó que va convertir-se en dos milions i mig de pèrdues. El fenomen va ser bastant generalitzat als altres aeroports espanyols -excepte en alguns casos com ara Tenerife o Gran Canària- i va anar acompanyada d'una baixada del nombre de passatgers.

Deute reduït

Però després d'aquest cop i malgrat encadenar un segon any amb pèrdues econòmiques, l'aeroport sembla que de mica en mica es va recuperant. Els números vermells s'han reduït en 190.000 euros i l'aeroport ha aconseguit reduir el deute en un 0,21%. Aquesta última és sens dubte la millor notícia ja que dels 49 aeroports de l'Estat, el de Girona-Costa Brava és dels set que han retallat part dels diners que deu.

La primera vegada que Aena va fer públiques les dades econòmiques dels aeroports estatals -any 2009-, el gironí era el tercer més rendible amb 18 milions de benefici. Era a més l'únic de Catalunya que va obtenir resultats positius i les previsions eren que de cares al 2010 guanyés 15 milions.

Quatre anys més tard la situació és ben diferent. L'aeroport de Girona ocupa el quinzè lloc pel que fa a pèrdues, un lloc que no és dels més preocupants però que s'allunya de la segona posició que ara ocupa Barcelona-El Prat, que va obtenir 70 milions de beneficis.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook