16 de gener de 2014
16.01.2014

L'expansió de Ryanair suposa només una nova freqüència a Girona

L'aerolínia irlandesa de baix cost anuncia que a partir de l'estiu hi haurà sis vols setmanals Girona-Eindhoven en lloc dels cinc actuals

17.01.2014 | 07:21
Un avió de la companyia Ryanair a l´aeroport de Girona.

Ryanair va anunciar ahir una ampliació de les seves activitats a l'Estat espanyol, amb noves rutes i freqüències, però que en el cas de Girona suposarà només una freqüència més en el vol a Eindhoven, que ara té lloc cinc vegades a la setmana i a partir de la temporada d'estiu operarà sis dies setmanals.

La companyia de baix cost irlandesa va anunciar ahir noves rutes des de Múrcia a Eindhoven, i des de Barcelona, Gran Canària i Fuerteventura a Manchester a partir de la temporada d'estiu. A més d'aquestes noves rutes. Ryanair també va anunciar augments de freqüències des dels aeroports de Lanzarote, Eivissa Màlaga i Tenerife Sud a Manchester, i des de Girona a Eindhoven. Actualment els vols entre Girona i la ciutat holandesa tenen lloc cinc dies a la setmana, i amb l'ampliació augmentaran a sis.

Menys clients que el 2012

A banda d'això, Aena ha donat a conèixer aquesta mateixa setmana les xifres de viatgers transportats per les companyies aèries durant l'any 2013. Destaca l'evolució negativa que va registrar Ryanair, que va veure reduït el seu nombre de clients en un 5% respecte al 2012. La companyia irlandesa, que fa uns mesos va anunciar canvis en la seva política de negoci forçada per les crítiques dels usuaris, ja va anunciar que el 2013 no seria un bon any per a ella, a causa sobretot de l'augment de la competència. L'aerolínia de baix cost havia aconseguit arrabassar a Iberia i British Airways el ceptre d'aerolínia més popular el 2011.

Ryanair va transportar a Espanya el 2013 més de 27 milions de passatgers. Continua essent la més gran de les que operen a Espanya en volum de viatgers, però el seu resultat és un 5% inferior al de l'any 2012. En conjunt, a Europa va créixer la seva ocupació (va acumular 81,3 milions de passatgers, enfront de 79,6 l'any anterior), però les previsions apunten a una baixada del seu benefici, tot i que encara no ha publicat les seves xifres anuals.

Per començar l'any i animar l'ocupació dels seus seients, a més de nous vols i freqüències com els esmentats en l'inici d'aquest article, Ryanair prossegueix en el seu canvi d'estratègia. La companyia irlandesa, que presumeix de ser "l'única aerolínia ultralowcost" , és famosa per les seves estrictes condicions de transport i tracte als seus clients, però porta uns mesos suavitzant les seves formes.

Després de començar una estratègia de rentat d'imatge en permetre portar dues boses de mà a bord i rebaixar lleument alguna de les multes que aplica als usuaris amb excés d'equipatge, ha decidit engegar nous serveis per a grups o empreses i clients de negocis, en el que sembla un intent d'ampliar la seva cartera de clients. Busca captar 28,7 milions de viatgers més en sis anys, fins als 110 milions.

Així, ha posat en marxa en la seva web un sistema per a reserves de grups i viatges corporatius. La companyia assenyala en un comunicat que està destinat a "col·legis, clubs esportius i altres organitzacions". En aquest sentit, també ha tirat endavant una total remodelació de la web.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook