12 de febrer de 2014
12.02.2014

El Patronat de Turisme estrena un nou web en set idiomes

El portal té més presència a les xarxes socials i organitza els continguts segons el mercat receptor

12.02.2014 | 00:00
El director del Patronat i el president de la Diputació, ahir.

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona va estrenar ahir el seu nou portal web, una plataforma en la qual ofereix informació en set idiomes diferents i organitzada segons els interessos dels diferents mercats específics. Alhora, el nou web també ofereix més eines d'interacció amb l'usuari gràcies a les xarxes socials, així com les impressions de bloguers de referència sobre les seves vivències a terres gironines.
El projecte d'aquest nou portal s'ha estat treballant durant el darrer any i ahir es va presentar davant d'un centenar de representants i professionals del sector turístic gironí al Parc Científic i Tecnològic de Girona. El web incorpora com a principal novetat la seva edició en rus, i properament també es preveu incorporar-hi l'hebreu.
En relació amb l'idioma, l'estructura dels continguts que ofereix el Patronat s'han distribuït segons les necessitats dels diferents mercats. En aquest sentit, el president de la Diputació de Girona, Joan Giraut, va exposar que els usuaris de diferents països tenen diferents necessitats, i que aquesta diversitat és la que es pretén servir. "Sabem que el que busca un turista francès no és el mateix que el que busca un turista rus, i per això hem afinat i hem fet portals a la mida dels mercats. Treballem per estar al dia en tendència turística i atendre les necessitats dels nostres clients per fidelitzar-los", va afirmar.
L'anterior portal, que va ser creat al 2007, no permetia incorporar l'aplicació de les xarxes socials. En aquesta nova edició, hi ha espais en els quals l'usuari pot participar a través de xarxes com Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Flickr o Pinterest, a més de recollir les impressions de blocaires de referència que donen testimoni i comparteixen vivències sobre les seves visites a la destinació, a través de la secció "Amb altres ulls". Gràcies a aquesta interacció i promoció a través de les xarxes socials, tant per part del mateix Patronat com dels usuaris, esperen poder passar dels 1,3 milions d'usuaris actuals als 2 milions durant el 2014. El nou web enllaça amb un total de 60.000 pàgines i ha tingut un cost d'uns 70.000 euros.
Segons informaven ahir des del Patronat, al portal "hi predomina la imatge d'alta qualitat, i fotografies i vídeos emotius i evocadors". Aquests serveixen per introduir seccions com "gaudeix", "on anar", "què fer", "on menjar" i "allotjament". Cada secció incorpora diferents apartats amb informació d'interès, que es pot compartir a les xarxes. A més, també es milloren els serveis d'informació d'agenda, planificació de viatges i de reserva d'allotjaments.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook