27 de febrer de 2014
27.02.2014

La Costa Brava preveu rebre 45.000 creueristes

La previsió suposaria créixer un 50% respecte el 2013

27.02.2014 | 07:30

La Generalitat preveu que el turisme provinent de creuers creixi aquest any pràcticament un 50% als ports de la Costa Brava. L'any 2013 els ports gironins -és a dir, Roses i Palamós- van rebre 43 escales de creuers que van suposar 31.000 passatgers i un impacte econòmic de 2,1 milions d'euros. Segons la gerent de Ports de la Generalitat, Maria Dolors Rodríguez, en l'actual temporada l'impacte econòmic "serà més alt", ja que es preveu que els ports de Roses i Palamós rebin 57 escales de creuers i 45.000 passatgers. O sigui, 14.000 més que l'any passat.
Les optimistes previsions van tenir lloc en la jornada professional formativa dedicada a "El turisme de creuers. Nova oportunitat de negoci a la Costa Brava - Girona" inclosa en el programa de formació Turisme 360 graus del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, celebrada ahir a Palamós. S'hi van reunir cent trenta professionals del sector turístic i comercial gironí, i entre les conclusions més destacades van remarcar que la destinació Costa Brava és competitiva en el sector dels creuers de luxe; que ofereix serveis turístics de qualitat a bon preu als creueristes; que disposa d'una gran varietat d'excursions pels clients i que està fidelitzant companyies i passatgers.

La sessió es va iniciar amb les intervencions del president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Joan Giraut, i l'alcaldessa de Palamós, Maria Teresa Ferrés. Giraut va expressar que "gràcies a la creació de la marca comercial Costa Brava Cruise Ports s'ha aconseguit unir interessos i treballar conjuntament des de les administracions per augmentar el nombre d'escales i passatgers". L'alcaldessa de Palamós va fer incís en què el port i la població de Palamós estan preparats per ser port Schengen i seguir creixent i desenvolupant el producte de creuers a la demarcació.

Accés exclusiu al Museu Dalí
Els representants de les companyies participants, per la seva banda, van proposar l'accés en horari exclusiu al Museu Dalí per als creueristes, com a fórmula per augmentar la qualitat de l'oferta.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook