20 de març de 2014
20.03.2014

La Generalitat confia a implantar la integració tarifària després de l'estiu

Un mateix bitllet servirà per a les Rodalies i els mitjans de transport públic entre Sant Jordi Desvalls i Maçanet

20.03.2014 | 00:00

La posada en marxa de la nova línia de Rodalies anirà acompanyada també d'una integració dels bitllets amb els dels serveis de l'ATM de Girona, però això no es durà a terme fins a finals d'aquest estiu. L'objectiu de la Generalitat és que es pugui posar en funcionament abans de l'inici del curs escolar vinent, i la mesura afavoriria que els usuaris de les Rodalies poguessin viatjar amb el mateix bitllet amb els mitjans de transport públic de l'àrea compresa entre Sant Jordi Desvalls i Maçanet de la Selva amb una reducció de preu.
Des de la Generalitat van informar que ja s'han dissenyat els horaris de les Rodalies per coincidir tant com sigui possible amb els mitjans de transport públic existents a les poblacions on para el tren, i que en una primera fase s'han d'establir els sistemes de validació dels bitllets sense contacte i també les màquines de venda de títols a les estacions. El bitllet intregrat reduirà el preu en diferents trajectes i permetrà passar de tren a autobús sense haver de fer un nou pagament.
De moment, els límits que es marquen són els de l'ATM de Girona, que coincidint amb les Rodalies seria entre les estacions de Sant Jordi Desvalls i Maçanet-Massanes. Des de la conselleria de Territori i Sostenibilitat defensen que una ampliació d'aquesta integració anirà sempre lligada a la disponibilitat pressupostària, però que sí que es preveu una segona fase d'extensió.
Segons els càlculs de la Generalitat, el cost de posar en marxa aquesta integració tarifària és d'aproximadament uns 400.000 euros a l'any. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va remarcar la "millora significativa" que suposarà la integració.
El que sí que es posarà en marxa immediatament coincidint amb les Rodalies és el bitllet combinat amb el TAV. A través d'aquest títol, un usuari que faci un viatge de Llarga Distància amb Alta Velocitat tindrà inclòs també un viatge amb les Rodalies de Girona i Figueres. També es podrà fer el procediment de forma inversa, utilitzant un viatge de Rodalies per arribar a Girona o Figueres per agafar el TAV. Aquest servei integrat, però, no s'inclou en els viatges amb Avant, l'Alta Velocitat de Mitjana Distància.
Sense tenir en compte la integració, el preu dels bitllets dels trens de Rodalies serà el mateix que el d'un viatge amb Regional. Els vuit trens per sentit que faran el trajecte de Blanes fins a Figueres a la línia RG1 seran del model 447 (el mateix que s'utilitza en els serveis Regionals) tindran una capacitat d'unes 200 places i s'espera que arribin a ocupacions mitjanes del 80%.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook