20 de març de 2014
20.03.2014

Les Rodalies incorporen dilluns 16 noves freqüències a la línia gironina

Vuit trens per sentit uniran Figueres amb Mataró, però tan sols circularan entre setmana

20.03.2014 | 00:00
Les Rodalies incorporen dilluns 16 noves freqüències a la línia gironina

CONNECTIVITAT FERROVIÀRIA Les comarques gironines guanyaran a partir de dilluns una nova connexió amb la Selva Marítima i el Maresme. Vuit trens diaris per sentit uniran Mataró i Blanes amb Girona i Figueres, passant per 26 estacions. Els trens de Rodalies s'incorporaran al servei ja existent de la línia R-11 (Barcelona-Portbou), i garantiran que com a mínim circuli un tren cada hora a Girona.

La xarxa ferroviària gironina guanyarà a partir de dilluns vinent 16 noves freqüències, 8 per sentit, amb la posada en marxa del nou servei de Rodalies. La nova línia RG1 unirà Figueres amb Blanes de forma directa i s'estendrà també fins a Mataró i Figueres, i s'afegirà al servei ja existent de la R-11, que enllaça Barcelona amb Portbou. Això permetrà que per les estacions de les principals ciutats d'aquest recorregut, com Girona, hi passin fins a 62 trens diaris (31 en cada direcció), i que a les estacions intermèdies, on fins ara només passaven els trens Regionals, es dupliqui l'oferta, passant de 8 a 16 combois diaris.

Les Rodalies de Girona seran una realitat a partir del proper 24 de març, amb vuit trens que uniran Figueres amb Blanes i el Maresme.

Sumades a les comunicacions ferroviàries ja existents, les Rodalies garantiran que com a mínim passi per la xarxa gironina un tren cada hora, i en les hores punta la freqüència de pas serà de 30 minuts. El nou servei unirà de forma directa l'Alt Empordà i el Gironès amb la Selva Marítima i el Maresme, sense necessitat de fer un transbordament a l'estació de Maçanet-Massanes, tal com es feia fins ara, amb una espera que podia arribar a superar l'hora. En la connexió Figueres-Blanes, fins ara inexistent, hi haurà un tren cada dues hores.

Entre Figueres i Mataró, els trens de Rodalies passaran per 26 estacions: Figueres, Vilamalla, Sant Miquel de Fluvià, Camallera, Sant Jordi Desvalls, Flaçà, Bordils-Juià, Celrà, Girona, Fornells de la Selva, Riudellots, Caldes de Malavella, Sils, Maçanet-Massanes, Tordera, Blanes, Malgrat de Mar, Santa Susanna, Pineda de Mar, Calella, Sant Pol de Mar, Canet de Mar, Arenys de Mar, Caldes d'Estrac, Sant Andreu de Llavaneres i Mataró. La línia també s'estén fins a l'Hospitalet, però les connexions de Girona amb Barcelona són més competitives a través de la línia R-11.

Durant els primers mesos, aquests nous trens tan sols circularan entre setmana. La Generalitat argumenta que aquest és un servei dissenyat perquè la gent l'utilitzi per anar a estudiar o treballar, i en aquest sentit van remarcar que hi ha un gran nombre de persones que han d'anar diàriament des del Maresme fins a Girona. El Govern ha dissenyat l'oferta tenint sempre en compte la demanda, i en referència a poder ampliar el servei al cap de setmana obre la porta a poder-ho fer a l'estiu. Fins llavors, però, no hi haurà cap modificació horària.

En l'acte de presentació, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va remarcar que amb aquesta posada en marxa se solucionarà "una reivindicació de fa molts anys" i que hi haurà "una millora molt significativa" perquè es connecta amb el Maresme i "tot el seu potencial i tota la seva demanda econòmica i turística i de joves que volen estudiar a la UdG".

Per la seva banda, la ministra de Foment, Ana Pastor, va destacar l'impacte positiu i la capacitat vertebradora que tindran les Rodalies sobre els ciutadans, unint l'Hospitalet, Mataró, Blanes, Girona i Figueres en una mateixa línia. Amb aquesta millora del servei ferroviari, juntament amb el TAV, Pastor argumenta que Girona guanya competitivitat com a porta d'entrada a Europa.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook